ند پرایس: برای بازگشت متقابل به توافق هسته ای آماده ایم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد این کشور برای بازگشت به توافق هسته ای آمادگی دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد که این کشور برای بازگشت متقابل به توافق هسته ای با ایران آمادگی دارد.

طبق گزارش الجزیره، ندپرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ایران می تواند طی چند هفته به بمب هسته ای دست یابد؛ به همین خاطر می خواهیم تا به صورت متقابل به توافق هسته ای بازگردیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: نمی خواهیم تاریخی را برای بازگشت به توافق هسته ای مشخص کنیم.

پرایس در همین تأکید کرد: آمریکا نسبت به امنیت اسرائیل متعهد است و برای توقف اقدامات سپاه پاسداران علیه ثبات در منطقه تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

او بدون اشاره به وظایف آمریکا برای احیای توافق هسته ای گفت: منتظریم ایران جواب سازنده ای را بدهد که از طریق این پاسخ، از طرح مسائلی که خارج از توافق هسته ای است دست بردارد.

او همچنین مدعی شد: اگر ایران تصمیم سیاسی خود را بگیرد، در شرایطی قرار خواهیم گرفت که امکان بازگشت به توافق هسته ای را فراهم می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه به سفر قریب الوقوع جو بایدن رئیس جمهور این کشور به منطقه اشاره کرد و افزود: چالش به وجود آمده از جانب ایران در صدر دستور کار بایدن در سفر به منطقه در ماه آینده خواهد بود.

ند پرایس بدون اشاره به اینکه عربستان بارها آتش بس در یمن را نقض کرده مدعی شد: عربستان نقش تعیین کننده ای را در برقراری آتش بس در یمن داشته است.

پرایس با متهم کردن ایران به تنش زایی گفت: اقدامات دفاعی ما در برابر تنش زایی ایران سنجیده است و برای افزایش تنش در منطقه تلاش نمی کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان با اشاره به گزارش پر از اشتباه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد: ایران به توصیه های آژانس پایبند نبوده و اقداماتی را انجام داده که بازگشت به توافق هسته ای را سخت کرده است.

سخنان این مقام آمریکایی در خصوص بازگشت به برجام در حالی مطرح شده است که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شده مذاکرات با ایران برای احیای توافق هسته ای به بن بست رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
تو و شماها چرا تحریمو بر نمیدارین که ایران کوتاه بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
به یزدان که گرماخرد داشتیم..... واقعاً داشتن قدرت ( اقتصادی/نظامی/همراهی بین المللی و..) که خروجی اصلی تدبیر وخرد پایداروکاربردی است،مهمترین وبهترین سرمایه ودارایی است وباعث میشدکه هیچ وقت برای حفظ ویا گرفتن حق خود عجله وشتاب مخرب نداشته باشیم،امتیازالکی ندهیم،آقایی کنیم نه التماس!،اقتصاد معطل بیگانگان نبودو......................
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۰۸:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
فقط و فقط کافی بودف عدم برگشت پذیری غنی سازی به دوره های قبل را دولت برای تصویب به مجلس می داد.
اون وقت می دیدیم که غربی ها چطور به تکاپو می افتادند .
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۰۸:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
دروغگویی در ژن و ذات غربی هاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
ملاحظات ایران را با درک و عمل کامل انجام دهید ..میشود برگشت . اما ایران باید مواد دیگری اصلاح نماید .. مثل بند ماشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
ایران باید برجام رو اصلاح کنه فقط بند ماشه نیست در صورتیکه هریک از آنها از برجام خارج شدند به ایران خسارت پرداخت کنند و ایران حق شکایت به دادگاه لانه رو داشته باشه و دادگاه لاهه هم حتماً رسیدگی کند
-
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
دیگر اعتباری نزد هیچکس ندارید برو یک کشوری بیاد که لااقل به امضا و قول سرانش پایبند باشد به قول شیطان می توان اعتماد کرد به قول شما خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
ثابت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
الله اکبر باز این بچه حرف زد،دوغتو بنوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
چقدرایناپرروهستن اینکه ازاون سردنیااومدن به همه امرونهی میکنن دخالت نیست و ایران روعامل بی ثباتی معرفی میکنن!!!!سازمان ملل وحقوق بشروآژانس هم وسیله ودلقک آقایون شده !!! کی ازبرجام خارج شده امریکایاایران؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۶:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اماده هستید . با تحریم اماده هستید با بدون تحریم اماده هستید؟ ند پرایس: با برجام یا بدون برجام اجازه نمی دهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. حتی در صورت بازگشت آمریکا به برجام؛
ند پرایس: تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران به قوت خود باقی می‌ماند! د پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد گفته است که آمریکا در انتظار «پاسخ سازنده» ایران درباره احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام است. حالا اقای پرایس به من بگو ببینم اژانس بین المللی انرژی هسته ای رییس ندارد؟ سخنگویش تو هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
برو بمیر . توافقی که شما منظورتون هست یعنی نابودی هسته ای ایران . غلط کردید مگه شماها دادید که حالا می خواهید پس بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
خودشونم نمی دونن می خوان چکار کنند
بدبختها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام ،

آنچه گفتم اتفاق می افتد ،
مگر اینکه دموکرات ها بسته جمهوری خواهان را با بسته خود
عوض کنند ،

مثلا تحریم نفت باقی بماند ،
اما تحریم کشتیرانی و دارو برداشته شود ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار