آغاز اعمال محدودیت برق برای صنایع

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به آغاز اعمال محدودیت برق برای صنایع استان از اول هفته جاری، از هزینه سنگین این قطعی برای صنایع یاد کرد.

فرهاد مرزی گفت : در کرمانشاه از ابتدای هفته جاری محدودیت‌های برق صنعتی اعمال شد.

به گفته دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه هم اکنون روند اعمال محدودیت بدین شکل است که هر روز برق یکی از شهرک‌های صنعتی قطع خواهد شد.

در سال‌های گذشته برق همه یکجا قطع می‌شد، اینکه اکنون خاموشی هر روز به صورت منطقه‌ای اعمال می‌شود، نسبت به شرایط بد سال‌های گذشته کمی بهتر است.

با توجه به شرایط بیکاری و اقتصادی کرمانشاه سعی شد قطعی برق شامل صنایع استان نشود که متاسفانه این رایزنی‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

تبعات خاموشی صنایع علاوه بر زیانی که به تجهیزات، ماشین آلات و دستگاه‌ها وارد می‌کند، منجر به کاهش تولید صنایع خواهد شد.

نتیجه این کاهش تولید کاهش عرضه محصول در بازار و به تبع آن افزایش قیمت است نمونه این وضعیت هم اکنون برای محصول سیمان است که قیمت آن از هر تن ۴۸۰ هزار تومان به تنی یک میلیون تومان رسیده است.

با خاموشی صنایع علاوه بر زیانی که به تولیدکنندگان تحمیل می‌شود و گاهی نمی‌توانند به قراداد‌ها و تعهداتی که دارند عمل کند، مصرف کنندگان به دلیل بالا رفتن قیمت تمام شده کالا‌ها متحمل زیان خواهند شد.

در تمام دنیا بخش صنعت در اولویت تامین برق پایدار است، متاسفانه شرایط در کشور ما برعکس است و عمده تمرکز بر تامین پایدار برق خانگی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.