کارگاه تولید سموم تقلبی در زنجان کشف و پلمب شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان گفت:یک واحد مستقر در شهرک صنعتی که اقدام به تولیدسموم تقلبی می‌کرد کشف و پلمب شد.

سرهنگ اسماعیل زاده گفت: دیروز یکشنبه یک کارگاه تولید سموم تقلبی واقع در شهرک صنعتی زنجان کشف وپلمب شد.

 او می گوید: عوامل انتظامی استان زنجان به همراه دادستان این استان و همکاران صداوسیمای مرکز زنجان در محل مذکور حضور یافته و با هماهنگی قضایی نسبت به پلمب کارگاه و برخورد قانونی با اخلالگران حوزه اقتصادی که در زمینه تولید سموم کشاورزی غیر مجاز و تقلبی فعال بودند، اقدام کردند.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان تولیدکنندگان سموم غیرمجاز و تقلبی در این کارگاه از گچ و پودر مل استفاده کرده و سموم تقلبی را در قالب بسته برندهای معروف بسته بندی کرده و به فروش می رساندند.

معاون دادستان شهرستان زنجان هم گفت: دستگاه قضا با اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی به جد برخورد کرده و عواملی که در تولید این سموم تقلبی نقش  داشته اند در کوتاهترین زمان ممکن شناسایی و دستورات لازم برای دستگیری آن هاصادر خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: از کشاورزان درخواست داریم تا سموم مورد نیاز را از مراکز مجاز خریداری کنند، چراکه در این مراکز کارشناسان گیاهپزشکی حضور دارند و متناسب با نیاز کشاورز سم لازم را تجوز می کنند.

او می گوید: فعلا مشخص نیست که این واحد متقلب تاکنون چه میزان سم تقلبی تولید و وارد بازار کرده است.

به گفته حسنی فروش سموم تقلبی  به کشاورزان تبعات جبران ناپذیری  را در آلوده‌سازی اراضی کشاورزی خواهد داشت و از سویی دیگر به دلیل تقلبی بودن هیچ اثری بر کنترل آفات و بیماری‌ها نخواهد داشت و سبب ضرر و زیان به کشاورزان خواهد شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.