مالیات مقطوع در سامانه مالیاتی چگونه درج می‌شود؟

در ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان مشاغل مکلف شده‌اند که برای مالیات عملکرد خود، اظهارنامه مالیاتی و مدارک مربوطه را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند.

در ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان مشاغل مکلف شده‌اند که برای مالیات عملکرد خود، اظهارنامه مالیاتی و مدارک مربوطه را که بیان‌کننده درآمدها، هزینه‌ها و سایر اطلاعات مالیاتی است به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند و مهلت ثبت نام آن، برای اشخاص حقیقی، تا پایان خرداد ماه است.

 برای ارسال اظهار نامه مالیاتی، باید به  سامانه درگاه ملی خدمات مالیات، یعنی my.tax.gov.ir مراجعه کنید. چنانچه دارای نام کاربری و رمز عبور نباشید، ابتدا باید ثبت نام کنید در غیر این صورت پس از ورود به صفحه اصلی، کد ملی و رمز عبور خود را به همراه عدد تصویر امنیتی در کادر‌های مربوطه، وارد و بر روی دکمه (ورود به پنل کاربری) کلیک کنید.

مراحل ارسال اظهار نامه مالیاتی به چه صورت است؟

سپس یک کد شش رقمی، به شماره همراه فرد ارسال می‌گردد. این کد را در کادر مشخص شده باید وارد کنند و دکمه ورود به سامانه را بزنند.

مراحل ارسال اظهار نامه مالیاتی به چه صورت است؟پس از ورود به حساب کاربری خود، پیغامی به شرح، (جهت ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد و توافق تبصره ماده ۱۰۰ اینجا کلیک کنید) مشاهده می‌کنید که پس از انتخاب این گزینه وارد سامانه ثبت نام اظهارنامه مالیاتی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم سال ۱۴۰۱ می‌شوید.

مراحل ارسال اظهار نامه مالیاتی به چه صورت است؟
در صورتیکه افراد دارای دو یا چند پرونده مالیاتی باشند، ابتدا باید پرونده مالیاتی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مراحل ارسال اظهار نامه مالیاتی به چه صورت است؟
سپس در صفحه بعد، اطلاعات هویتی خود را مشاهده می‌کنند. در صورت اطمینان از صحت اطلاعات، باید گزینه  ثبت اظهارنامه و فرم استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ را  انتخاب کنند.

مراحل ارسال اظهار نامه مالیاتی به چه صورت است؟
در مرحله بعد، سال فعالیت خود و نوع فعالیت را باید مشخص کنید و از بین دو گزینه نوع اظهارنامه، دایره کنار فرم تبصره ۱۰۰ را فعال کرده و در انتها، دکمه تایید را بزنید.

مراحل ارسال اظهار نامه مالیاتی به چه صورت است؟
در صفحه جدید، اطلاعات هویتی خود را مشاهده می‌کنید، در صورت صحت اطلاعات باید دکمه ذخیره و ادامه را انتخاب کنید.

مراحل ارسال اظهار نامه مالیاتی به چه صورت است؟
برای ثبت نام اظهارنامه مالیاتی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، برای سال ۱۴۰۱ باید اطلاعات مربوط به مبالغ فروش خود را وارد کنند. به همین علت باید گزینه افزودن را انتخاب کنید.

مراحل ارسال اظهار نامه مالیاتی به چه صورت است؟در آخر، شاهد صفحه سامانه اطلاعات قبض مالیاتی صادره خواهید بود که در صورت موافقت با مبلغ آن، گزینه صدور قبض را باید انتخاب کنید.

مراحل ارسال اظهار نامه مالیاتی به چه صورت است؟ مطابق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، سامانه ثبت نام اظهارنامه مالیاتی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم سال ۱۴۰۱، سامانه اظهارنامه اشخاص حقیقی، به آدرس ntr.tax.gov.ir بوده که در صورت جست و جوی این آدرس در مرورگر، کاربر به سایت درگاه ملی خدمات مالیات، هدایت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار