گام‌های جدی برای احیای صنایع دستی اردبیل برداشته شده است

فرماندار اردبیل گفت: در سال‌های اخیر گام‌های مثبت و موثری در حوزه احیا و رونق صنایع‌دستی منطقه برداشته شده است.

سیدمحمد اعتماد اعجازی گفت: صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از مهمترین شاخصه‌های هویت و تاریخ هر منطقه بوده و نقش بسزایی در این حوزه ایفا می‌کنند ودر کنار آن می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی نیز تاثیرات مهمی داشته باشد.

فرماندار اردبیل در آیین افتتاح نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی در میراث‌جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با اشاره به قدمت آثار هنری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: دارالارشاد اردبیل که دارای هویت و جایگاه تاریخی ویژه‌ای بوده، آثار هنری و صنایع‌دستی شاخصی دارد که نیازمند احیا بود و خوشبختانه در سال‌های اخیر با همت جدی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گام‌های مثبت و موثری در حوزه احیا و رونق صنایع‌دستی برداشته شده است.

اعتماد با اشاره به برپایی این نمایشگاه تا پایان تابستان امسال گفت: این نمایشگاه نقش مهمی در زمینه معرفی صنایع‌دستی و رونق تولیدات در این حوزه ایفا خواهد کرد و علاوه بر آن شاهد ایجاد فضای شغلی مناسب برای جوانان خواهیم بود.

با حضور جمعی ار مسئولان و صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی، در گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی و هفته صنایع‌دستی، نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی در صحن قیزیل‌باش‌لار پایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی افتتاح شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.