نبود بازار مناسب و تشکل‌های حمایتی قالیبافی را در فسا با مشکل مواجه کرده است

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فسا گفت: نبود بازار مناسب برای فروش محصولات تولیدی و کمبود تشکل های حمایتی از مشکلات اصلی صنعت قالی بافی در فسا است.

محمد صفایی گفت: شهرستان فسا با دو مجتمع بزرگ و متمرکز تعداد ۶ کارگاه و  بیش از ۳۲۰۰ نفر قالیباف در صنعت قالی بافی فعالیت دارد.

او گفت: قالی بافی از صنایع دستی بومی این شهرستان است که رواج کامل داشته و از نظر اقتصادی پس از دامداری و کشاورزی در رتبه قابل قبولی قراردارد.

صفایی گفت: ماهانه به طور متوسط به میزان  ۳۶۰مترمربع از نوع تجاری، ۲مترمربع تمام ابریشم، تابلو فرش۱۲مترمربع، گبه ریزبافت ۵۸مترمربع و درشت بافت ۲۵۰مترمربع تولید می شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فسا گفت: استقبال از این صنعت در شهرستان فسا روند خوبی داشته و در صورت حمایت و رفع موانع می توان امیدوار بود در آینده نزدیک صنعت فرش فسا بیش از گذشته در سطح داخلی و خارجی مطرح باشد.

او گفت: نبود نقشه راه ،برنامه هدف و به روز نبودن طرح ها و محصولات تولیدی باعث ایجاد شکاف بین تولیدکنندگان و خریداران است.

صفایی گفت: با توجه به اینکه بافنده ها در این شهرستان بانوان و اغلب از خانواده های کم درآمد هستند فعالیت آن ها به عنوان منبع درآمد خانواده محسوب می شود.

 قالی بافی در حال حاضر، از صنایع رایج و ارزنده شهرستان فسا است و انواع قالی و قالیچه در کارگاه های آن با طرح های قدیمی و جدید به بازار عرضه می شود و طبق نظر کارفرمایان قالی های بافته شده به استانهای همجوار صادر می شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: صنعت و معدن ، قالیباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار