درمان بیماری های قلبی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی

یک تیم تحقیقاتی با توسعه یک فناوری چاپ سه بعدی درصدد درمان بیماری‌های قلبی است.

یک تیم تحقیقاتی در موسسه ویس دانشگاه هاروارد یک نوع فناوری را ابداع کرده است که به صورت سه بعدی رشته‌های بزرگ و بلند قلبی را پرینت می‌کند که به رشته‌های ماهیچه مانند تبدیل می‌شوند و می‌توانند منقبض شوند.

این روش جدید از عناصر انقباض قلب تقلید و در عین حال بافتی ضخیم تولید می‌کند که در درمان‌های بازسازی کننده قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سیستم عبارت است از اصلاح یک فناوری موجود در موسسه برای چاپ زیستی سویفت که در آن این شرکت پلتفرمی با ۱۰۵۰ چاه را ایجاد کرده که هر کدام با دو ستون میکروسکوپی محکم شده اند و دانشمندان این چاه‌ها را با سلول‌های بنیادی قوی و پروتئین کلاژن و نیز سلول‌های مورد استفاده در تشکیل بافت‌ها پر کرده اند.

این مخلوط بافت متراکمی را تشکیل می‌دهد که در امتداد محوری که دو ستون میکروسکوپی را به هم متصل می‌کند، تراز می‌شود.

سپس این تیم تحقیقاتی بلوک‌های ایجاد اندام حاصل از دو ستون را برداشته و از آن برای ایجاد جوهر چاپ زیستی استفاده می‌کنند و از حرکت سر چاپگر سه بعدی برای کمک به همسویی بیشتر استفاده می‌کنند.

به گفته تیم تحقیقاتی، این تنها یک تکه کوچک از قلب است و هنوز کار‌های زیادی باید انجام شود تا بتوان یک قلب ارگانیک با پرینت سه بعدی کاملاً کاربردی ساخت.

این تیم بر این باور است که بخیه‌های پرینت سه بعدی می‌توانند برای جایگزینی جای زخم‌هایی که پس از حمله قلبی ایجاد می‌شوند یا برای ایجاد مدل‌های بیماری بهبودیافته استفاده شوند و حتی ممکن است سوراخ‌هایی را در نوزادان مبتلا به نقص مادرزادی قلب ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری صدی نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.