تغییر مسیر ناگهانی عامل ۱۰ درصد تصادفات برون شهری اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت:۱۰ درصد از عوامل تصادفات برون شهری استان اصفهان از اوایل سال تاکنون مربوط به تغییر مسیرهای ناگهانی است.

سرهنگ اصغر زارع گفت: یکی از علل وقوع حوادث رانندگی حرکت نکردن بین خطوط و تغییر مسیر‌های ناگهانی بوده و حدود ۱۰ درصد از عوامل تصادفات برون شهری استان نیز از اوایل سال تاکنون مربوط به تغییر مسیر‌های ناگهانی است.

برابر ماده ۱۱۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی در راه‌های خط کشی شده وسایل نقلیه مکلف هستند بین خطوط حرکت نموده و از آن خارج نشوند، درصورت تغییر مسیر و خروج از یک خط عبوری رانندگان باید با احتیاط کامل و با استفاده از چراغ راهنما و دادن علامت تغییر مسیر دهند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان پیرامون حرکت وسایل نقلیه در بین خطوط می‌گوید: در صورتی که وسایل نقلیه در بین خطوط حرکت نمایند باعث تسریع خدمات اورژانسی، کاهش زمان سفر و کاهش تصادفات رانندگی می‌شوند و حتی باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش آرامش روحی و روانی نیز می‌گردد، وقتی رانندگان بین خطوط رانندگی کنند یک نظم و زیبایی خاصی در ترافیک ایجاد شده، همه از رانندگی خود لذت برده و حوادث نیز کاهش پیدا می‌کند.

به گفته او رانندگان در هنگام تغییر مسیر و خط حرکتی حتماً از راهنما استفاده کنند و با این اقدام به رانندگان پشت سر خود علامت دهند، سپس با احتیاط کامل اقدام به تغییر مسیر کنند و همچنین در هنگام خروج از محور‌های آزادراهی و بزرگراهی در انتهای سمت راست راه قرار گرفته و سپس نسبت به خروج از راه اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.