حسین المسلم:

بازی‌های آسیایی قطعا امسال برگزار نمی‌شود / آمادگی داریم ورزش زورخانه‌ای را به آسیا معرفی کنیم

مدیرکل شورای المپیک آسیا گفت: قطعا بازی‌های آسیایی امسال برگزار نمی‌شود و برگزاری این بازی ها به سال آینده موکول شده است.

حسین المسلم، مدیرکل شورای المپیک آسیا و رئیس فدراسیون جهانی شنا درباره لغو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین گفت: در حال صحبت در این موضوع هستیم و قطعا بازی‌های آسیایی در سپتامبر برگزار نخواهد شد و به سال آینده موکول شده است. جمعیت بزرگی در آسیا وجود دارد که قابل کنترل نیست. حجم بازی‌های آسیایی به مراتب بزرگتر از المپیک است و این برای ۶۲ رشته با تمام داوطلبان نشان میدهد که چه جمعیتی بزرگی در این رقابت‌ها وجود دارد. قطعا بازی‌های آسیایی سال آینده برگزار خواهد شد. اصلا بحث میزبانی کشور دیگری وجود ندارد و ما به چین اعتماد ۱۰۰ درصد داریم و بهترین خدمات در این بازی ها ارائه خواهد شد.

به دلیل همه گیری ویروس کرونا در چین مسئولان چین تصمیم به تعویق بازی های آسیایی هانگژو گرفتند و شورای المپیک آسیا نیز برگزاری این بازی ها را به سال آینده موکول کرد.

او گفت: در جلسه‌ای که با مخبر، معاون اول رئیس جمهور ایران داشتم در خصوص اینکه ورزشکاران چگونه می‌توانند در بازی‌ها حضور پیدا کنند. ایران جمعیت ۸۵ میلیونی دارد و ذات همه آدم‌ها این است که از آب و تفریح دور لذت ببرند. مثلا برای فرد پیری مثل من دکتر می‌گوید برای اینکه سالم بمانید بهتر است به استخر رفته و اب درمانی کنید. وظیفه من به عنوان رئیس فدراسیون جهانی شنا این است که آموزش دهم افراد چگونه در ورزش شنا کار کنند.

حسین المسلم امروز برای دیدار با مسئولان ورزش کشورمان وارد تهران شد و با معاون اول رئیس جمهور دیدار کرد. او همچنین از موزه کمیته ملی المپیک بازدید کرد.

مدیرکل شورای المپیک آسیا درباره کسب کرسی‌های بین المللی برای روسای فدراسیون‌های ایرانی گفت: اول باید به مانند یک تیم با یکدیگر همکاری کنیم. تمام فدراسیون‌های ملی باید نقش و مسئولیت خود را در ورزش بشناسند و این ساده‌ترین کاری بود که گفتم.

ورزش کشورمان علی رغم اینکه در فدراسیون جهانی و آسیایی کرسی‌های زیادی دارد، اما این کرسی‌ها نقش تعیین کننده‌ای در ورزش جهان و آسیا ندارند.

المسلم در دیدار با سجادی وزیر ورزش و جوانان گفت: این آمادگی را داریم که ورزش زورخانه‌ای را به کل کشور‌های آسیایی معرفی کنیم و زمینه‌ای ایجاد شود که این ورزش با محوریت ایران در قاره آسیا گسترش چشم‌گیری داشته باشد. سلامت مردم بالاترین اولویت را برای ما در شورای المپیک آسیا دارد و صرفا برد و باخت ملاک نیست. این امتیاز را برای برخی از کشور‌های درحال توسعه مثل ایران در ورزش شنا قائل شده‌ایم که هر سال یک یا دو شناگر توانمند بورسیه شوند و به مدت ۴ سال تحت نظر بهترین مربیان آموزش ببینند.

فدراسیون جهانی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در تهران قرار دارد و تیرماه مسابقات جهانی این ورزش با حضور ۱۸ کشور در تهران برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار