استان‌های مختلف چند بازی بومی و محلی خود را برای ثبت اعلام کنند

دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: برای جلوگیری از ثبت بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی توسط دیگر کشور‌ها به استان‌ها تاکید کرده‌ایم طی سال جاری یک یا دو بازی و رشته را برای ثبت اعلام و برای آن برنامه ریزی کنند.

فرهاد نژادفصیحی در این مجمع در سخنانی گفت: ارزیابی سال ۱۴۰۰ هیات‌های استانی تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد با این حال استان آذربایجان‌غربی از استان‌های پیشرو در ورزش‌های بومی و محلی است که در حوزه مسابقات لیگ‌های کشوری و در چوب کشی پارسال رتبه دوم بخش بانوان را کسب کرد ضمن اینکه با توجه به برگزاری لیگ فوتوالی، هفت سنگ و ... انتظار داریم این استان با تیم‌های قدرتمندی حضور یابند.

او در خصوص جام پرچم می گوید: جام پرچم با توجه به تاکید وزیر ورزش و جوانان با همکاری هیات ورزش‌های همگانی و هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی مورد توجه است.

به گفته او، امسال در استان آذربایجان‌غربی بالغ بر ۱۲۰۰ تیم برای این مسابقات ثبت نام کرده‌اند و بعد از آمایش همه تیم‌ها، رقابت‌ها آغاز خواهد شد که هدف اصلی آن کشف و پرورش استعداد‌های ناب از روستا‌ها و نقاط مختلف است

دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی درخصوص آخرین وضعیت بازی‌های بومی ثبت شده در کشور گفت: در سطح کشور ۸۸ بازی ثبت ملی شده و در مجمع امروز تاکید داشتیم که چشم انداز ثبت یک یا دو بازی در این استان طی سال جاری برنامه ریزی و مورد توجه قرار گیرد.

نژاد فصیحی احیای بازی‌ها و ورزش‌های سنتی و بومی و محلی در سطح کشور و ثبت آن‌ها را یکی از سیاست‌های اصلی فدراسیون اعلام کرد و گفت: از این طریق تلاش می‌کنیم مانع ثبت بازی‌ها و ورزش‌های سنتی توسط کشور‌های دیگر شویم.

او می گوید: در حوزه قهرمانی مسابقات دو رشته فوتوالی و چوب کشی بصورت بین المللی برگزار و تیم‌هایی اعزام خواهد شد.

مجمع انتخاباتی هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی آذربایجان‌غربی برگزار شد و سعید هاشمی نیا با کسب حداکثر آرا برای ۴ سال به عنوان رییس هیات استان انتخاب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.