ارتش رزمایش مقابله با بلایای طبیعی برگزار کرد

رزمایش طرح بلیّات ویژه منازل سازمانی با حضور معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش در مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی این نیرو برگزار شد.

امیر سرتیپ «کیومرث شرفی» معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش طرح بلیّات ویژه منازل سازمانی این نیرو، با اشاره به این که آمادگی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه، از اهمیت بالایی در ارتش برخوردار است، گفت: سازه‌های کوی‌های نیروی زمینی ارتش از استحکام خوبی برخوردار هستند و آموزش‌های خوبی در بین خانواده‌های کارکنان در خصوص حوادث غیرمترقبه صورت گرفته است.

معاون اجرایی نزاجا با اشاره به ایجاد طرح «یاور» در این نیرو عنوان کرد: این طرح شامل امدادرسانی به خانواده‌های کارکنان نیروی زمینی ارتش و سایر مردم است که با اسکان خانواده‌ها، تأسیس درمانگاه سیار، احداث چادر‌ها و آشپزخانه‌های سیار انجام می‌گیرد.

امیر سرتیپ شرفی با اشاره به پای کار آمدن بسیج کوی‌های سازمانی نیروی زمینی ارتش در رزمایش‌های طرح بلیّات، گفت: باید پیش‌بینی و پیشگیری لازم به کمک نیرو‌های بسیج کوی‌های سازمانی نیروی زمینی ارتش انجام شود تا خسارات حوادث احتمالی به کمترین مقدار خود برسد تا از تجهیزات خود، بهترین بهره را ببریم.

وی فاکتور بعدی برای مدیریت مناسب بحران را برنامه‌ریزی دانست و عنوان کرد: مسئله استفاده از منابع موجود نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کرد که در نیرو‌های مسلح با وجود اینکه ابزارها، تجهیزات و امکانات دفاعی و نظامی وجود دارد، می‌توان از برخی از آن‌ها برای بلایای طبیعی استفاده کرد.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش به نقش نیرو‌های ارتش در زمان زلزله سرپل ذهاب اشاره و تاکید کرد: در حوادث غیرمترقبه، نکته بسیار مهم این است که تمام تمرکز را باید روی کم کردن تلفات قرار داد، در این حادثه با برنامه‌ریزی که از سوی فرمانده کل ارتش صورت گرفت و با تلاش دلاورمردان ارتش، جلوی خسارت‌های بیش‌تر گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار