تولیت آستان قدس رضوی:

عتبات عالیات ظرفیت‌هایی الهی برای تربیت معنوی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عتبات عالیات ظرفیت‌ها الهی برای تربیت معنوی که خداوند به بشریت عنایت کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار تولیت‎های و نمایندگان اعتاب مقدس عراق و سوریه که در آستانه میلاد حضرت امام علی بن موسی‌الرضا (ع) در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد؛ گفت: عتبات عالیات ظرفیت‌ها و فرصتی‌هایی متعالی برای تربیت معنوی انسان‌ها به‌ویژه نسل جوان هستند که خداوند متعال در اختیار بشریت قرار داده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایام جوانی دوران بسیار مهمی در زندگی انسان است که فرد هم برای دریافت معارف نورانی و ارشادات الهی و هم برای انحراف و کجروی آمادگی بالایی دارد؛ لذا دشمنان هدف خود را اثرگذاری بر نسل جوان قرار داده‌اند.

حجت الاسلام مروی گفت: شنیده شده آمریکا با هزینه خود جوانان بااستعداد عراقی را باهدف انحراف قشر جوان و نوجوان این کشور از ارزش‌های اصیل فرهنگی و دینی طی اردو‌هایی چندهفته‌ای به آمریکا می‌برد و در قالب برنامه‌هایی می‌کوشد بر افکار و اعتقادات آن‌ها تأثیر بگذارد.

او در ادامه به فیلمی موهون که به ساحت قدسی حضرت رضا (ع) اهانت کرده و در جشنواره‌ای غربی مورد تجلیل قرار گرفته اشاره کرد و گفت: استکبار از هر تلاشی برای هجمه به اعتاب مقدسه استفاده می‎کند، مستکبران اگر می‌توانستند و قدرتش را داشتند همان جنایتی که متوکل عباسی انجام داد و حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تخریب کرد، با تمامی حرم‌های مطهر اهل‌بیت (ع) انجام می‌دادند، کما اینکه در بقیع این جنایت را مرتکب شدند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمنان دین و معنویت می‎دانند این بارگاه‎های نورانی و مقدس الهام‌بخش و حیات آفرین بوده و باعث جهت‌دهی صحیح به مردم و جوانان می‌شوند؛ لذا تلاش دارند بین مردم و خصوصاً نسل جوان با این اماکن شریف جدایی ایجاد کنند.

او گفت: آستان قدس رضوی آمادگی همکاری و هم‌افزایی با اعتاب مقدسه عراق و انتقال تجربیات در زمینه‌های علمی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران را دارد.

قرآن و عترت را رمز اتحاد امت اسلام

همچنین حیدر حسن الشمری رئیس وقف شیعی عراق در این دیدار گفت: انسان تنها در سایه سار قرآن و عترت که رسول گرامی اسلام همه را به پیروی از آن‌ها سفارش کرده‌اند، می‌تواند به سعادت برسد.

او گفت: امروز امت اسلام نیازمند کسب تعالیم و صفات اسلامی است و که باید آن‌ها را از سیره حضرت رسول گرامی (ص) بیاموزیم.

رئیس وقف شیعی عراق گفت: حضور میلیون زائران و علاقه‌مندان به اهل بیت (ع) در عتبات عالیات گواهی بر شکست توطئه دشمن در جدایی مردم از این اماکن مقدسه است، دشمن با استفاده از ابزار سخت همچون ناامن سازی و بمب گذاری و استفاده از نرم افزار همچون تهاجم فرهنگی به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و این اماکن مقدسه بوده که شکست خورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار