مجوز زیست محیطی بدون ارزیابی برای واحد‌های تولیدی و صنعتی صادر نمی‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: بدون ارزیابی اثرات زیست محیطی، مجوز زیست محیطی برای هیچ واحد تولیدی و صنعتی صادر نمی‌شود.

حسن قاسم پور با تاکید بر اینکه بدون ارزیابی اثرات زیست محیطی، مجوز زیست محیطی برای هیچ واحد تولیدی و صنعتی صادر نمی‌شود، گفت: پیوست زیست محیطی کارخانه پتروشیمی نمین در سال ۱۳۹۷ در کارگروه مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفته و به تصویب رسیده و مجوز زیست محیطی برای آن صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه حتی طرح خط انتقال گاز برای تامین خوراک مورد نیاز این واحد دارای پیوست زیست محیطی است، گفت: علاوه بر کارخانه پتروشیمی، مجموعه شهرک تخصصی آرتا انرژی که کارخانه پتروشیمی نیز جزو این مجموعه است پیوست زیست محیطی و مجوز زیست محیطی دارد.

قاسم پور با بیان اینکه مجوز‌های زیست محیطی دارای ۲ مرحله احداث و بهره‌برداری است، گفت: کارخانه پتروشیمی نمین تمامی مجوز‌های لازم از مراجع مرتبط به ویژه محیط زیست را برای احداث دریافت کرده و به هنگام بهره‌برداری نیز باید تمامی شروط و ملاحظات زیست محیطی را رعایت کند چرا که در غیر اینصورت مجوز بهره‌برداری برای آن مجموعه صادر نخواهد شد.

او می‌گوید: حفاظت و حراست از محیط زیست خط قرمز این اداره کل است. البته این به معنی مخالفت با توسعه نیست و محیط زیست از توسعه پایدار حمایت می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: کارخانه پتروشیمی نمین (آرتا انرژی) پیوست زیست محیطی دارد و مجوز‌های لازم برای احداث را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرده است.

قاسم پور با بیان اینکه تهیه پیوست زیست محیطی برای پروژه‌ها و طرح‌های مهم و بزرگ در راستای اصل پیشگیری از تخریب محیط زیست ضروری است، گفت: گرفتن مجوز محیط زیست برای این طرح‌ها و پروژه‌ها الزامی است.

او با بیان اینکه توسعه پایدار بدون توجه به مولفه‌های محیط زیست امکان پذیر نیست، گفت: وجود محیط زیست بکر و سالم موهبت الهی است و باید قدر این نعمت را دانست و در عین حال نباید فراموش کرد که داشتن محیط زیست پاک و عاری از هرگونه آلودگی نیازمند اراده ملی و مشارکت عمومی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم حقوق عامه بوده و حق الناس است، می‌گوید: همه آحاد مردم باید برای داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم تلاش کنند تا این امانت را به درستی به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.