آشنایی با تیم ملی فوتبال الجزایر/ تقابل با تیم "نصفه" در دوحه

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و الجزایر ۲۲ خرداد برگزار خواهد شد.

پس از لغو ۲ دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران، شاگردان دراگان اسکوچیچ ۲۲ خرداد مقابل الجزایر در قطر به میدان خواهند رفت. این دیدار ساعت ۲۲:۳۰ به‌وقت تهران آغاز خواهد شد.

تیم ملی کشورمان و تیم ملی الجزایر تاکنون ۳ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و حاصل این بازی ها، ۲ برد برای تیم ایران و ۱ برد برای تیم الجزایر بوده است. در این بازی‌ها جمعا ۷ گل به ثمر رسیده است که سهم ایران چهار گل و سهم الجزایر سه گل بوده است.

هدایت الجزایر برعهده جمال بلماضی است. او سابقه حضور در تیم‌های قطری را دارد و مربی با تجربه‌ای محسوب می‌شود. از جمله افتخارات بلماضی می‌توان به قهرمانی در لیگ ستارگان قطر و جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۹ اشاره کرد.

کاپیتان این تیم ریاض محرز ۳۱ ساله است. او در تیم‌های منچستر سیتی و لسترسیتی قهرمانی در لیگ جزیره را جشن گرفته و یکی از بهترین بازیکنان الجزایر است، اما با صلاحدید کادرفنی مقابل ایران حضور ندارد.

الجزایر در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور ندارد و درحال حاضر در رده ۴۴ رده بندی فیفا جای گرفته است. این تیم در ۲ بازی قبلی خود مقابل اوگاندا و تانزانیا به پیروزی  رسیده  و در بازی دوستانه با شاگردان اسکوچیچ به چند بازیکن خود استراحت داده است.

هشام بوداوی (هافبک-عدم آمادگی) - سفیان بن دبکه (هافبک-مصدومیت) - رایس وهاب (دروازه بان-استراحت) - وهاب مبولحی (مدافع-استراحت) - عیسی وماندی (مدافع-استراحت) - اسلام سلیمانی (مهاجم-استراحت) -ریاض محرز (هافبک-استراحت) بازیکنانی هستند که مقابل ایران حضور ندارند.

از ستاره‌های تیم ملی الجزایر برای دیدار با ایران می‌توان به یوسف بلایلی (مهاجم برست فرانسه)، رشید غزال (مهاجم بشیکتاش ترکیه)، آدام اوناس (مهاجم ناپولی ایتالیا)، اسماعیل بن ناصر (هافبک میلان ایتالیا) و بن سیابانی (مدافع مونشن گلادباخ) اشاره کرد.

البته بلماضی به ستاره‌هایی که استراحت داده است، بازیکنان اصلی تیم ملی الجزایر هستند و به جزو رایس وهاب که بالای ۹۰ بازی ملی دارد، ۲ دروازه بان دیگر جمع بازی‌های شان به عدد ۳ هم نمی‌رسد.

تیم ملی الجزایر آخرین بار در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حضور داشت که بالاتر از روسیه و کره جنوبی همراه با بلژیک به مرحله حذفی رسید، اما در مرحله یک شانزدهم نهایی مغلوب آلمان شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

دیدار تیم‌های ملی ایران و آلمان، ۲۲ خرداد برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
المان
۲۱:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
ههههه.تیم ملی المان بازی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
تیم ایران در مقابل الجزایر مثل این میمونه که تیم ملی ایران با تیم محله یعنی الجزایر بازی کنه مسخره نیست خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
همون تیم محله ما رو شکست داد خخخ
آخرین اخبار