چین: صادرات تسلیحات آمریکا به تایوان مداخله آشکار در امور داخلی ما است

وزیر دفاع آمریکا با همتای چینی خود در سنگاپور دیدار کرد و دوطرف درباره تحولات اخیر اوکراین و تایوان گفتگو کردند.

وزرای دفاع چین و آمریکا در اجلاس امنیتی آسیا موسوم به «شانگری‌لا دیالوگ» دیدار کردند. وی فنگه، وزیر دفاع چین در این نشست خطاب به همتای آمریکایی خود اعلام کرد که پکن همواره از اصل عینیت و انصاف در قبال بحران اوکراین حمایت کرده و فعالانه در راستای پیشبرد روند صلح برای حل مسئله اوکراین تلاش می‌کند.

به گزارش گلوبال تایمز، وی فنگه همچنین با اشاره به اظهارات ومقامات آمریکا دربرابر تایوان، هشدارداد که اگر کشوری بخواهد از بحران اوکراین برای آسیب به منافع چین سوءاستفاده کند، چین  اقدامات متقابل قاطعانه‌ای انجام خواهد داد.

وزیر دفاع چین درباره کمک تسلیحاتی امریکا به تایوان گفت: «صادرات تسلیحات آمریکا به تایوان مداخله آشکار در امور داخلی ما است و صلح در تنگه تایوان را تهدید می‌کند. ما از واشنگتن می‌خواهیم که فوراً فروش تسلیحات به تایوان را لغو کرده و روابط نظامی با آن را متوقف کند.»

آمریکا باوجود فقدان روابط رسمی دیپلماتیک، مهمترین حامی بین المللی تایوان و تامین کننده تسلیحات این کشور است. ارتش چین هفته گذشته اعلام کرد که اخیرا رزمایشی را در اطراف تایوان به عنوان هشدار جدی علیه تبانی تایوان و آمریکا انجام داده است.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که پکن از سیاستمداران آمریکا میخواهد که به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک چین و آمریکا پایبند باشند، فورا هرگونه تبادل رسمی با تایوان را متوقف کنند و از ارسال هرگونه سیگنال اشتباه به جدایی طلبانی که به دنبال «استقلال تایوان» هستند، خودداری کنند.  چین به اقدامات قوی برای محافظت قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود ادامه خواهد داد. دولت آمریکا باید به اظهارات بایدن مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال جنگ سرد جدید با چین نیست و هدف آن تغییر چین نیست، عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
مرگ یک بار شیون هم یکبار تایوان رو بگیر و شر رو بکن
آخرین اخبار