معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سیاست وزارت ارشاد حمایت از خرده فرهنگ‌های بومی است

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست این وزارتخانه حمایت از فرهنگ بومی و خرده فرهنگ‌های ایران زمین است.

آقای هاشمی در آیین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر رضوی در تبریز گفت: در نگاه بومی و استانی، نگاه توزیعی و عدالت محور حاکم شده است و این نگاه در تمامی ارکان و اجزای وزارتخانه از بودجه و خدمات گرفته تا تصمیمات و اقدامات جاری است.

 هر قدر که توجه ویژه‌ای به فرهنگ و هنر خطه آذربایجان شده است چیزی جز سود ملی و همگانی نداشته است.

عرصه فرهنگ و هنر آذربایجان و علی الخصوص تبریز مفاخر بسیاری را تحویل این آب و خاک داده است. مفاخری که از این شهر برخاستند و هنر متعهد خودشان را نثار انقلاب و معارف متعالی آن کردند. این‌ها همه تنها بخشی از ارزش‌های بومی است که با توجه ویژه به همین خرده فرهنگ ها، محصولات کلانی را برای فرهنگ عمومی کشور دربرخواهد داشت.

وی با اشاره به سلسله جشنواره‌های ملی رضوی (علیه السلام) گفت: با توجه به بازنگری و برنامه ریزی‌های انجام شده، از سال آینده این سلسله جشنواره ها، هم از حیث موضوعی و هم از حیث محتوایی و هنری، دارای اتقان، فراگیری و اثرگذاری بیشتری خواهد شد.

این سلسله جشنواره‌های ملی رضوی و فعالیت‌های هنری مشابه آن که به عشق علی بن موسی الرضا (ع) شکل گرفته است، جلوه‌ای از ارادت عمیق مردم و هنرمندان این کشور به ساحت مقدس آن امام همام است. نه تنها تئاتر بلکه بسیاری از فعالیت‌های هنری کشور ما پر از استعاره‌های ادبی و هنری و همچنین ادای احترام به امام رضا علیه السلام است. همه این فعالیت‌ها به خودی خود، پاسخ قاطعی در مقابل معدود حرکت‌های ضد ارزشی و غیر انسانی است.

وی با اشاره به فیلم موهن عنکبوت مقدس گفت: گرچه این فیلم هیچ نسبت و ارتباطی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین قاطبه هنرمندان متعهد کشورمان نداشت اما پیگیری‌های حقوقی را تا سر حد نتیجه قاطعانه ادامه خواهیم داد تا هرگز شاهد تکرار چنین جسارت‌هایی نباشیم.

برخورد حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هتاکان که جسارتی به ساحت اهل بیت داشته اند قطعی است و تصمیم‌های مهمی در این خصوص گرفته شده است.

در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که از ۱۶ تا ۱۹ خردادماه امسال در تبریز برگزار شد ۱۲ گروه از استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، آذربایجان غربی، اردبیل، مرکزی، خراسان رضوی، البرز و کرمانشاه در بخش نهایی جشنواره در ۴ روز به رقابت پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.