زندانیان مشغول به کار می شوند

رئیس کل دادگستری البرز گفت: برنامه ریزی لازم برای اشتغال زندانیان البرزی در شهرک های صنعتی انجام شده است.

آقای فاضلی هریکندی گفتشهرک صنعتی اشتهارد اکنون به سه هزار کارگر نیاز دارد که اگر زمینه اشتغال زندانیان در این شهرکفراهم شود، علاوه بر اشتغالزایی، بستر ادامه کار بعد از آزادی آنان نیز با توجه به اعتمادسازی دو طرفه بین کارگر و کارفرما در طولزمان فراهم خواهد شد.

او می گوید: با پیگیری صورت گرفته شرایطی فراهم شده تا در گام نخست برای حدود ۲۰۰ زندانی شرایط ایجاد اشتغال در خارج اززندان با توجه به ملاحظات و شرایط قانونی فراهم شود.

رئیس کل دادگستری البرز گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی قوه قضائیه از بین ۲۲ شاخص مختلف، استان البرز در زمینهدادرسی الکترونیک در سال گذشته، رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

ا‌و گفت: یکی از سامانه‌های کاربردی، سامانه دادرسی الکترونیک و نیز سامانه نوبت دهی دادرسی الکترونیک است که تاثیر مهمی جهتتسریع در رسیدگی به پرونده های زندانیان داشته است.

فاضلی گفت: راه‌اندازی این سامانه که قبل از شیوع کرونا رقم خورد، در دوران کرونا به جهت عدم امکان اعزام زندانیان به مراجعقضایی، در کاهش اطاله رسیدگی و تجدید اوقات، همچنین حفظ سلامت زندانیان و همکاران بسیار موثر بوده است.

او می گوید: بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان، تاکنون ۱۵ هزار و ۳۱جلسه از جلسات دادرسی مربوط به زندانیان از طریق برقرای ارتباط الکترونیکی شعب قضایی استان با زندان‌ها و به صورت الکترونیکیو بدون حضور فیزیکی زندانیان در مراجع قضایی برگزار شده است.

فاضلی گفت: دادگستری کل استان البرز از قابلیت های ارزنده این سامانه در رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی استان، خصوصا سهپرونده کثیرالشاکی که اواخر سال قبل در استان رسیدگی شد و به جهت اقامت شاکیان در شهرهای مختلف استان و یا حتی نقاطمختلف کشور و نیز محدودیت فضای فیزیکی دادگاه امکان حضور در دادگاه را نداشتند، بهره برداری کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.