خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

تبعیض نژادی، سیاه‌پوستان آمریکا را به قربانی اصلی مواد مخدر تبدیل کرده است

آمار نشان می‌دهد سیاه‌پوستان آمریکایی بیش از بقیه قربانی رشد فزاینده استفاده از مواد مخدر می‌شوند که به خاطر آسیب‌پذیری اجتماعی آن‌ها است.

 خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشته است در سال گذشته در واشنگتن دی سی، ۴۲۶ نفر بر اثر استفاده بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند که این آمار ،۵ برابر قربانیان مواد مخدر در سال ۲۰۱۴ است. از این تعداد ۹۵ درصد به خاطر مصرف «فنتانیل» جان خود را از دست داده و ۸۵ درصد قربانیان هم سیاه پوست بوده اند.

 فنتانیل یک ماده مخدر شیمیایی است که از سال ۲۰۱۴ وارد بازار آمریکا شده و به دلیل ارزان بودن مصرف آن همه‌گیر شده است. بر اساس یک پژوهش در واشنگتن، سیاه‌پوستان در سال ۲۰۱۰ دو برابر بیشتر از سفیدپوستان بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داده اند و تا سال ۲۰۱۹ این آمار ۱۰ برابر بیشتر شده است. کارشناسان در توضیح این ارقام می‌گویند سیاه پوستان بسیار آسیب پذیرتر هستند. بدین معنا که درآمد کمتری دارند و دسترسی‌شان به منابعی که می‌تواند از آنان حمایت کند کمتر است.

مارک رابینسون، یکی از فعالان مبارزه با مواد مخدر در این منطقه این وضعیت را اضطراری و همه‌گیر توصیف کرده است. او می‌گوید: «این همه گیری مواد مخدر است، لایه‌ای در زیر بیماری همه‌گیر کووید-۱۹. لایه‌ای زیر یک وضعیت اضطراری بهداشتی که قبلاً در بین سیاه‌پوستان وجود داشته است. ما الان درست در میان یک طوفان واقعی قرار داریم».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار