در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی تورم را افزایش می‌دهد

دبیر کمیسیون حقوقی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی افراد حقیقی و حقوقی، به رشد تورم سرعت می‌بخشد.

آقای علی نظافتیان گفت: بسیای از مردم به دلیل اینکه سپرده‌های بانکی مشمول مالیات نمی‌شوند، نزد بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده اند. دریافت مالیات از سپرده‌گذاران باعث می‌شود که این سرمایه‌ها به بازارهایی مانند طلا، سکه و ارز که معاف از مالیات هستند، راه پیدا کنند.

دبیر کمیسیون حقوقی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی می‌گوید: اگر به سپرده‌های افراد مالیات تعلق بگیرد، منابع بانک‌ها کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه قدرت تسهیلات‌دهی آن‌ها پایین می‌آید؛ از طرف دیگر ورود سرمایه‌های مردم به این بازار‌ها، همراه با تورم خواهد بود و عوارض اقتصادی نامطلوبی در پی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


طبق گفته او، دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی افراد حقیقی و حقوقی، نه تنها تورم را کاهش نمی‌دهد بلکه به رشد آن سرعت می‌بخشد.

سیزدهم خرداد خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه دولت قصد دارد از سپرده بانکی اشخاص حقیقی ۱۰ درصد مالیات دریافت کند، منتشر شد که روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، پس از گذشت یک روز، آن را تکذیب کرد.

طبق بند یک تبصره یک لایحه «مالیات مجموع درآمد»، همه یا اکثر پایه‌های درآمدی شخص در طول یک سال، پس از کسرمعافیت‌ها و هزینه‌های قابل قبول، مشمول یک مالیات تصاعدی بر مجموع درآمد می‌شود که سود سپرده و سود سهام، مشمول این نوع مالیات خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۰:۳۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
فرض میکنیم حرف شما منطقی باشد. دولت برای اداره مملکت موظف است از فقرا بگیرد و از کارتن خواب ها و متکدیان و تن فروشان و معلولان ذهنی تامین منابع مالی کند و کشور را اداره کند تا ثروتمندان بتوانند غذاهای بهتری به سگ هایشان بدهند. میبینم رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
مگه بانک ایران مثل بانک سویس ارزش دارن که مالیاتم بدیم
آخرین اخبار