کشف بیشتر استعداد‌های دانش آموزی با افزایش پذیرش مدارس تیزهوشان

دبیر اولین همایش استانی تیزهوشان یزد گفت: تاسیس مدارس خاص در همه شهر‌ها و افزایش پذیرش دانش آموز گامی برای کشف بیشتر استعداد‌ها است.

محمد رضا فاتحی نسب گفت: با فروکش کردن تب کرونا و حضوری شدن مدارس باید به فکر جبران آسیب‌های آموزش مجازی و ارتقای مهارت‌های آموزشی باشیم.

فاتحی نسب با اشاره به اینکه اولین مدرسه سمپاد در یزد افتتاح شد، گفت: مدارس سمپاد گامی مهم در جهت استعدادیابی است و تاسیس این گونه مدارس در همه شهر‌های استان و افزایش ظرفیت پذیرش دانش آموز گامی برای کشف بیشتر استعداد‌های دانش آموزی در جامعه است.

او گفت: ما در گام اول ۵۴۰ نفر از معلمان را در سراسر کشور آموزش دادیم و سعی کردیم کارگاه‌هایی برای آموزش بهتر مفاهیم به دانش آموزان برگزار کنیم.

فاتحی نسب گفت: آزمون مدارس سمپاد در دوره اول متوسطه با حضور ۱۹۰ هزار متقاضی در سطح کشور برگزار شد که حدود ۱۸ هزار نفر پذیرفته شدند. این آمار تقریبا ۲ درصد  نسبت به پارسال افزایش دارد.

او می‌گوید: در دوره دوم متوسطه آزمون با حضور ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی در کشور برگزار شد که ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر پذیرفته شدند. این آمار نیز حدود ۳ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.

فاتحی نسب دبیر برگزاری همایش استانی تیزهوشان یزد گفت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد حفظ آرامش و بالا بردن سطح آمادگی دانش آموزان با توجه به قرار گرفتن در آستانه برگزاری آزمون است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار