آلمان به پناهجویانی که برگه «دولدونگ» دارند حق اقامت می‌دهد

بیش از ۱۰۰ هزار پناهجو می‌توانند از مسوده قانونی زیر نام «فرصت‌ها-حق اقامت» بهره‌مند شوند.

نانسی فیزر، وزیر داخله آلمان در نظر دارد با تدوین قانونی به پناهجویان دارنده برگه تحملی (دولدونگ) امکان اقامت آلمان را فراهم سازد. بیش از ۱۰۰ هزار پناهجو می‌توانند از این قانون جدید بهره‌مند شوند.

وزارت داخله آلمان پیش‌نویس قانونی را زیر کار دارد که براساس آن پناهجویان رد شده‌ای که در جامعه به خوبی ادغام شده‌اند، می‌توانند حق اقامت دریافت کنند. در عین حال، حکومت فدرال می‌خواهد اخراج پناهجویان مجرم را به طور جدی اجرایی کند.

براساس گزارش مجله خبری «اشپیگل» و شبکه اول تلویزیون عامه آلمان «ای آر دی»، وزیر داخله این کشور قصد دارد مسوده قانونی زیر نام «فرصت‌ها-حق اقامت» را به زودی ارائه کند. براساس این مسوده قانون پناهجویانی که رد شده اما از پنج سال به این سو یا بیشتر در آلمان تحمل می‌شوند (برگه دولدونگ دارند)، امکان دریافت اقامت این کشور را به دست می‌آورند.

بیش از ۱۰۰ هزار پناهجو می‌توانند از این قانون جدید بهره‌مند شوند. پناهجویان دارنده برگه تحملی (دولدونگ) در یک وضعیت نامطمئن به سر می‌برند، زیرا با این برگه در واقع اخراج آن‌ها تنها به تعویق انداخته شده است.

در این مسوده قانون در نظر گرفته شده است که به این افراد باید به صورت آزمایشی اجازه اقامت یک ساله داده شود. اگر در این مدت پناهجویان ثابت کنند که به زبان آلمانی تسلط دارند و می‌توانند معیشت خود را تامین کنند، اقامت طولانی مدت به آنها داده می‌شود. البته افرادی که مرتکب جرم شده و یا با ارائه معلومات نادرست در مورد هویت خود از اخراج جلوگیری کرده‌اند، از مزیت‌های این قانون مستفید شده نمی‌توانند. این قانون طرح شده بخشی از توافقاتی است که احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال‌ها در هنگام تشکیل حکومت ائتلافی به آن دست یافته بودند.

هم زمان، وزیر داخله آلمان گفته است که در اخراج پناهجویان رد شده که مطابق قانون رفتار نمی‌کنند، مسیر سخت‌تری را اتخاذ کند. در این پیش‌نویس قانون آمده است: «به ویژه خروج مجرمان و افراد خطرناک باید با جدیدت بیشتری انجام شود.» از جمله، قوانین مربوط به بازداشت به منظور اخراج باید تشدید شوند. احزاب ائتلافی نیز در قرارداد ائتلافی خود این موضوع را اعلام کرده بودند.

برچسب ها: طالبان ، مهاجرت ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
آلمان دمت گرم