صادرات ۵۰۰ میلیون دلار کالا از استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان پارسال ۵۰۰ میلیون دلار کالا صادر کردند.

رامین صادقی گفت: محصولات صادراتی استان اردبیل پیش‌تر به حوزه کشاورزی و به ویژه سیب‌زمینی محدود بود اما اکنون ۵۸ تا ۶۰ درصد صادرات استان را محصولات صنعتی شامل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل می گوید: در حال حاضر عمده محصولات صادراتی استان اردبیل شمش، ام‌دی‌اف، پلاستیک، اسباب‌بازی و توپ ورزشی است که کالایی مانند توپ ورزشی حتی به اروپا نیز می‌رود؛ حتی در بحث ام‌دی‌اف اتفاق بزرگی رخ داده است و تولیدات استان به ترکیه صادر می‌شود که خود تولیدکننده و صاحب حرف در این زمینه است.

به گفته او، ۲ کارخانه تولیدی و یک کارخانه فرآوری ام‌دی‌اف در این استان فعال است که ۳۵ درصد ام‌دی‌اف و محصولات چوبی کشور را تولید می‌کنند و با تکمیل ۶ واحد در حال احداث دیگر تا پایان سال این میزان به ۴۵ تا ۵۰ درصد خواهد رسید.

صادقی با اشاره به اینکه صادرات و واردات بیانگر شرایط تولید و صنعت هر منطقه است، گفت: نوع واردات استان اردبیل در حال حاضر بیشتر شامل مواد اولیه صنایع یا ماشین‌آلات و قطعات خطوط تولیدی است.

بر اساس آمار سامانه بهین‌یاب تاکنون یک هزار و ۱۷۶ پروانه بهره‌برداری دارای اعتبار از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل صادر شده است که از این میان ۹۹۰ واحد فعال هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.