حسینی:

توانمندسازی دختران در معرض آسیب از اهداف اصلی بهزیستی است

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و رسالت حمایت روانی، اجتماعی دختران را برعهده دارد.

حسینی گفت: بهزیستی خدمات آگاه سازی و آموزش‌ مهارت‌های زندگی را برای توانمندسازی دختران و آشنایی با روش‌های حل مسئله و تفکر انتقادی به صورت عام برای همه دختران  برگزار می‌کند.

او می گوید: در صورت در معرض آسیب قرار گرفتن دختران، این افراد در خانه سلامت ساماندهی می‌شوند و علاوه بر اسکان و نگهداری از خدمات روانشناختی، مددکاری، مشاوره‌ای و حقوقی نیز بهره‌مند شده و در مسیر فراگیری مهارت و دانش قرار می‌گیرند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در صورت وقوع آسیب یا در معرض آسیب بودن دختران، بهزیستی از طریق خدمات اورژانس اجتماعی و مراکز نگهداری وارد عمل می‌شود؛ سازمان بهزیستی با کمک شرکای اجتماعی خود وظیفه حمایت از دختران استان زنجان را با هدف حفظ کرامت، عزت نفس، توانمندی و شکوفایی برعهده دارد و در انجام این وظیفه خطیر قدردان حضور و یاری شرکای اجتماعی خود است.

او می گوید: خانواده کوچکترین نهاد جامعه و در عین حال تأثیرگذارترین نهاد در شکل گیری جوامع بشری است که اهمیت به آن سطح سلامت اجتماعی را ارتقاء خواهد داد.

به گفته حسینی هدف بهزیستی ارائه خدمات کیفی به گروه‌های مختلف به ویژه دختران در معرض خطر به منظور توانمند سازی آن ها است که شرکای بهزیستی نیز در این امر مهم یاریگر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.