آغاز به کار پنجمین جشنواره مولودی خوانی رضوی "هەتاو" در سنندج

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:پنجمین جشنواره مولودی خوانی رضوی هەتاو، با حضور ۱۲ گروه مولودی خوان و تواشیح از چهار استان کشور از امشب در سنندج آغاز شد.

سامان احمدی در حاشیه آغاز این جشنواره گفت: این دوره از جشنواره مولودی خوانی رضوی از ۱۷ تا ۱۹ خرداد در خانه کورد سنندج برگزار می‌شود و ۳۷ گروه از سراسر کشور متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره بودند که از این بین ۱۲ گروه دارای سابقه و رزومه قوی‌تر انتخاب شدند.

او می گوید: این دوره از جشنواره به صورت غیر رقابتی برگزار شده است و ۲ گروه مولودی خوان از آذربایجان شرقی، یک گروه از خراسان شمالی، یک گروه از تهران و هشت گروه از کردستان در این جشنواره حضور دارند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه هر شب از ساعت ۲۱ چهار گروه در خانه کورد سنندج به اجرای برنامه می‌پردازند گفت: علاوه بر خانه کورد این گروه‌ها در مناطق حاشیه شهر نایسر و ننله اجرای مولودی خوانی خواهند داشت.

احمدی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره هر شب به نام یکی از بزرگان اهل طریقت و عرفان نامگذاری شده است گفت: شب نخست به نام صدیق کلاه قوچی، شب دوم به نام نبی فاتحی و شب سوم هم به نام سید شمس الدین سیدزاهدی نامگذاری شده است.

او می گوید: هر شب از خانواده بزرگان مذکور و دو نفر از افرادی که در زمینه سیره نبوی و فرهنگ رضوی در استان کار و فعالیت داشتند، تجلیل می‌شود.

احمدی گفت: علاوه بر این هر شب برگزاری این جشنواره از دو مدیر که در حوزه سیره نبوی و فرهنگ رضوی در طول سال برنامه‌ای را اجرا کردند، تجلیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.