استاندار یزد:

تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی یک تکلیف قانونی است

فاطمی گفت: تحقق رشد اقتصادی استان یزد در گروی فراهم سازی زمینه‌های سرمایه گذاری است.

مهران فاطمی گفت: در سال‌های گذشته اقدامات و فعالیت‌های زیادی در حوزه سرمایه گذاری انجام شده که ضروری است این اقدامات و سرمایه گذاری‌ها آسیب شناسی شده و فعالیت‌های این حوزه را با نگاهی جدید و روش‌های مبتکرانه و نوآورانه تقویت کرد. 

او می گوید: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در کنار توجه به مزیت‌های موجود در استان، باید توجه خود را به احصای فرصت‌های جدید سرمایه گذاری نظیر صنایع دستی، IT، ICT و تولیدات حوزه دیجیتال و انیمیشن معطوف کند.

استانداریزد گفت: استفاده از ظرفیت نهاد‌های عام المنفعه مانند ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و شرکت‌های هلدینگ بزرگ کشور، دو راهکار سرمایه گذاری بدون وابستگی مستقیم به منابع بانکی است.

این موضوع را فاطمی در نشست شورای سرمایه گذاری استان مطرح کرد.

او می گوید: یکی از برنامه‌های استان در حوزه افزایش سرمایه گذاری‌ دعوت شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ و هایتک به استان و گفت و گو پیرامون فرصت‌های سرمایه گذاری موجود در استان است.

فاطمی گفت: برای تکمیل نقشه راه سرمایه گذاری استان  دسته بندی و به روزرسانی فرصت‌های سرمایه گذاری، ایجاد جذابیت‌های معنادار  و شناسایی سرمایه گذاران ایرانی و یزدی مقیم خارج از کشور  نیاز است.

به گفته او باید سرمایه گذاری‌های قابل انجام با ظرفیت‌های موجود در هر شهرستان مشخص شود. ظرفیت‌های مغفول مانده هر شهرستان نیز شناسایی و زیرساخت‌های مورد نیاز آن در بازه‌های زمانی مشخص تامین شود.

استاندار یزد گفت: تکلیف مجوز‌های بی نام و سرمایه گذاری‌های نیمه تمام معطل مانده استان نیز باید مشخص شده و با تامین مالی آن‌ها به اتمام برسد.

او می گوید: « جسارت و شجاعت در مدیریت »، « قدرت در تصمیم گیری » و « پیگیری مستمر تا حصول نتیجه » باید سه شاخصه مشهود در عملکرد مدیران و معاونین دستگاه‌ها باشد.

فاطمی گفت: این سه مولفه، ملاک ارزیابی عملکرد مدیران و معاونان دستگاه‌ها و مبنای تدوام فعالیت آن‌ها خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار