برگزاری آیین بزرگداشت امامزادگان در ۱۰ بقعه شاخص همدان

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: آیین بزرگداشت امامزادگان در ۱۰ بقعه شاخص همدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی گفت: آیین ملی روز بزرگداشت امامزادگان همزمان با سراسر کشور در ۱۰ بقعه متبرکه این استان با هدف تکریم امامزادگان و ترویج فرهنگ زیارت برگزار شد.

 به گفته او مراسم سخنرانی، مولودی‌خوانی برای بصیرت‌افزایی در زمینه امامزادگان، ایستگاه‌های صلواتی و مراسم جشن از جمله برنامه‌هایی است که شامگاه ۱۶ خرداد در ۱۰ بقعه شاخص همدان برگزار شد.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: برگزاری این آیین امروز همزمان با نماز مغرب و عشا در امامزاده عبدالله همدان پیش بینی شده است.

حجت‌الاسلام  حسینی گفت: با توجه به همزمانی دهه کرامت با سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، محافل انس با قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان برگزار شد.

او  از اجرای چهارمین دوره طرح قرار دوازدهم در نخستین روز‌های دهه کرامت با هدف ارائه هر چه بیشتر خدمت به محرومان در بقاع متبرکه خبر داد و افزود: ۲۵۰ بسته معیشتی به ارزش پانصد هزار تومان بین افراد نیازمند از محل خیرین و درآمد موقوفات توزیع شد.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت بقاع متبرکه در فضای مجازی و برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه از اهداف اصلی برگزاری این ویژه برنامه‌ها در ایام دهه پر برکت کرامت است.

حجت‌الاسلام  حسینی گفت: یکم ذی‌القعده سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذی القعده میلاد باسعادت امام رضا (ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده و پنجمین روز از این دهه پر برکت در تقویم ملی با عنوان روز ملی بزرگداشت امامزادگان ثبت شده و به همین مناسبت جشن‌های مردمی در بقاع استان پیش بینی شده است.

روز پنجم ذی‌القعده و پنجمین روز از دهه کرامت با عنوان «امامزادگان؛ ذخائر معنوی جامعه» در تقویم رسمی کشور به عنوان روز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.