جایگاه نخست یزد در کاهش نرخ تلفات جاده‌های برون شهری در کشور

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: استان یزد در کاهش نرخ تلفات جاده‌های برون شهری جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

محمد رستگاری گفت: استان یزد در شاخص تجمیع کاهش نرخ تصادفات و تلفات در جاده‌های برون‌شهری و روستایی رتبه دوم کشور را به دست آورده و جزء بهترین استان‌های کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ است.

او می گوید: استان یزد در دو سال متوالی کمترین نرخ تلفات و تصادفات جاده‌ای کشور را داشته است.

به گفته او، این جایگاه با تعامل و همکاری دستگاه‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس به دست آمده و این تعامل تداوم خواهد یافت.

رستگاری  گفت: کار دستگاه‌ها امسال به مراتب دشوارتر خواهد بود چرا که این نرخ با کمترین تعداد تصادفات و تلفات تغییر بسیار محسوسی خواهد داشت از این رو تلاش می‌کنیم که با تداوم همکاری‌ها و استانداردسازی جاده‌ها همراه با آگاه سازی مردم نسبت به مسائل ایمنی و ترافیکی از بروز حوادث و تصادفات جلوگیری کنیم.

او می گوید: استاندارد سازی جاده‌ها به اصلاحات هندسی از جمله رفع کاهش نقاط حادثه خیز و اصلاح شیب شیروانی به صورت متوالی  از جمله اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

رستگاری  گفت: سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر ملایم سازی شیب جاده‌های استان انجام شد و اقدامات زیرساختی برای بهبود جاده‌ها در راستای کاهش تصادفات و تلفات شامل اصلاح شیب جاده‌ها رفع نواقص و نقاط حادثه خیز امسال هم در دستور کار است و به زودی عملیات ۲ کارگاه به صورت همزمان در جاده‌های استان آغاز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد می گوید: ۷۰ درصد عامل اصلی بروز تصادفات در جاده‌های استان را عامل انسانی و خواب آلودگی و بی توجهی عامل اصلی بروز تصادفات است.

او گفت: ساخت و تقویت مجتمع‌های بین راهی، اصلاحات هندسی وآگاه سازی با همکاری دستگاه‌های دیگر اثرگذارترین نتیجه را به همراه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار