درگیری‌ صهیونیست‌ها در کنست بر سر ناتوانی بنت در نخست وزیری + فیلم

بعد از اینکه مخالفان در کابینه بنت به طرح قانون شهرک سازی رأی مخالف دادند، نمایندگان بر سر بی کفایتی بنت در نخست وزیری با یکدیگر درگیر شدند.

لایحه تمدید قانون رژیم صهیونیستی درباره شهرک سازی در کرانه باختری، در کنست شکست خورد و به موجب آن نمایندگان پارلمان این رژیم بر سر این موضوع با یکدیگر درگیر شدند.

این لایحه‌ که از زمان جنگ شش روزه ۱۹۶۷ به اجرا درآمد و هر پنج سال یک بار از سوی کنست تمدید می‌شود، در پایان ماه منقضی خواهد شد. مخالفان و دو نماینده عرب از حزب لیست مشترک اعراب که در ائتلاف کابینه بنت حضور دارند با اکثریت ۵۸ به ۵۲ به این قانون رای منفی دادند. اگرچه می‌تواند مستقیماً و نامطلوب بر شهرک نشینان کرانه باختری تأثیر بگذارد. کابینه رژیم صهیونیستی این لایحه را در هفته‌های آینده دوباره به رای گیری خواهد آورد.

گیدئون سار، وزیر دادگستری که این لایحه را ارائه کرد، گفته بود که هر عضوی از ائتلاف که از آن حمایت نکند، مسئول سقوط کابینه ائتلافی خواهد بود.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که شکست ائتلاف کابینه در تمدید اعمال قوانین رژیم صهیونیستی بر شهرک‌ها در کرانه باختری موجبات پایان نخست وزیری نفتالی بنت را فراهم سازد.

چندی پیش، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی با یک آزمون واقعی مواجه شده، شاهد وضعیتی بی سابقه و نزدیک به فروپاشی است و با یک چهار راه تاریخی مواجه است.

پایگاه خبری دنیا الوطن به نقل از وبگاه عبری «عکا» گزارش داد بنت در پیامی که شبکه اجتماعی پخش کرد، گفت: ما قبلا دو بار به دلیل درگیری‌های داخلی متلاشی شدیم، اولی زمانی که سرزمین ما ۸۰ ساله بود و دومی در ۷۷ سالگی. آیا ما می‌توانیم خودمان را حفظ کنیم.

او گفت: یک سال است که اسرائیل به یکی از سخت‌ترین لحظات انحطاط خود رسیده، هرج و مرج و چرخه بی‌پایان انتخابات و فلج شدن دولت همگی در این موضوع دخیل اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
چی میگن؟ چرا مثل آدم حرف نمی زنن؟
آخرین اخبار