سیگار:

اشرف غنی یک میلیون دالر با خود به خارج از کشور انتقال داده است

سیگار نوشته که غنی و همراهان مبلغی کمتر از ۱ میلیون دالر و شاید ۵۰۰ هزار دالر با خود داشته‌اند که با ۳ هلیکوپتر با خود برده‌اند.

‏سیگار یا اداره بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان با نشر یک گزارش تازه، ادعای انتقال پول از سوی اشرف غنی، رئيس جمهور پیشین افغانستان به خارج از کشور را به بررسی گرفته است.

در این گزارش آمده مقدار پولی که اشرف غنی با خود انتقال داده، از یک میلیون دالر بیش‌تر نبوده است. 

به نوشته نشریه آمریکایی پولیتیکو، در یکی از گزارش‌های پیشین آمده بود که غنی نزدیک به ۱۷۰ میلیون دالر با خود از کشور بیرون برده و منابع روسی در همان زمان گفته بودند که غنی تا ۶۰ میلیون دالر پول نقد در هلیکوپتر حامل خود هنگام فرار داشته به همراه داشته است. 

غنی خود نیز این اتهامات را رد کرده بود. 

نشریه پولیتیکو با استناد به گزارش اولیه سیگار نوشته که غنی و همراهان مبلغی «کمتر از ۱ میلیون دالر» و شاید هم چیزی به ارزش «۵۰۰ هزار دالر» با خود داشته‌اند که با ۳ هلیکوپتر با خود برده‌اند.

بیشتر این پول هم براساس این گزارش از منابع بودجه دولتی که در قصر ریاست جمهوری مدیریت می‌شده، فراهم شده است.

به نوشته پولیتیکو، یکی از بکس‌های متعلق به جنرال عمرخیل حاوی ۲۰۰ هزار دالر بوده و رفیع فضل مشاور امنیت ملی هم ۲۴۰ هزار دالر از بودجه این نهاد را با خود داشته است. یک مقام ارشد سابق هم به این نهاد گفته که حدود هر نفر بین ۵ تا ۱۰ هزار دالر در جیب خود داشته‌اند.

برچسب ها: طالبان ، اشرف غنی ، سیگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.