تفریحی که به ورزش المپیکی تبدیل شد

تیراندازی با کمان را معمولا عده‌ای برای سرگرمی انجام می‌دهند اما این تفریح می‌تواند با تمرین به رقابت‌های المپیک نیز برسد.

تیراندازی با کمان که در گذشته بیشتر به عنوان یک هنر، مهارت، تمرین یا یک سرگرمی شناخته می شد، امروزه از رشته های ورزشی شناخته شده در المپیک است. 

چه زمانی تیراندازی با کمان یک ورزش در نظر گرفته می‌شود؟

هنگامی که تیر‌ها در فاصله تعیین شده به منظور اصابت دقیق به هدف پرتاب می‌شود، تیراندازی با کمان یک ورزش رقابتی در نظر گرفته می‌شود. محبوب‌ترین شکل تیراندازی، تیراندازی با کمان هدف نامیده می‌شود. این زمانی است که دو یا چند کماندار برای داشتن دقیق‌ترین نشانه گیری از فواصل مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

شکل دیگری از تیراندازی با کمان، تیراندازی با کمان میدانی نامیده می‌شود. این زمانی است که کمانداران به اهدافی در یک منطقه جنگلی یا منطقه‌ای با موانع شلیک می‌کنند و گاهی اوقات کمانداران باید مسیری را برای رسیدن به مکان‌های مختلف تیراندازی طی کنند.

هنگامی که تیراندازی با کمان به عنوان یک ورزش انجام می‌شود، بسیاری از تکنیک‌ها و مهارت‌ها به شکلی بسیار بزرگتر از یک سرگرمی معمولی برجسته می‌شوند. تیراندازی با کمان چه به عنوان ورزش و چه به عنوان یک سرگرمی نیاز به کنترل، تمرکز، دقت و تکرار دارد.


بیشتر بخوانید 


آیا تیراندازی با کمان یک ورزش المپیکی است؟

تیراندازی با کمان یک رویداد المپیکی است که شامل انفرادی مردان، تیمی مردان، انفرادی زنان، تیم‌های زنان و تیم‌های مختلط می‌شود. حداقل سن برای یک کماندار المپیکی ۱۶ سال است و در مجموع ۶۴ شرکت کننده برای هر مسابقه جداگانه شرکت می کنند.

تیراندازی با کمان با ۵۲ سال غیبت از سال ۱۹۰۰، گذشته دشواری در المپیک داشته است. قبل از سال ۱۹۲۰، تنها چند کشور در مسابقات شرکت کردند و تیراندازی با کمان تا سال ۱۹۷۲ در المپیک حضور نداشت. پس از معرفی مجدد در سال ۱۹۷۲، قوانین تیراندازی با کمان المپیک استاندارد شد و در بسیاری از کشور‌ها تا به امروز برگزار می‌شود.

اگرچه اشکال زیادی از تیراندازی با کمان از جمله تیراندازی با کمان میدانی، تیراندازی با کمان و استفاده از کمان مرکب برای تمرین تیراندازی با کمان وجود دارد اما تنها شکل تیراندازی با کمان در المپیک، تیراندازی با کمان برگشتی است. 

تیراندازی

آیا شکار با کمان یک ورزش محسوب می‌شود؟

بله، شکار با کمان یک ورزش محسوب می‌شود. خود شکار چه استفاده از سلاح گرم و چه با تیر و کمان یک ورزش محسوب می‌شود. بسیاری معتقدند شکار برای غذا یا زنده ماندن یک ورزش محسوب نمی‌شود، اما فرهنگ لغت چیز دیگری می گوید. 

تمایزی که اکثر مردم انجام می‌دهند این است که شکارچیانی که برای ورزش شکار می‌کنند، گوشت مصرف نمی‌کنند یا برای غذا شکار نمی‌کنند، آن‌ها برای اعتبار شکار می‌کنند. شکار با کمان هنوز به عنوان یک ورزش تعریف می‌شود، اما روش‌های اخلاقی برای شکار با تیر و کمان وجود دارد.

بر اساس قوانین سازمان حیات وحش، در برخی از مناطق پرجمعیت، استفاده از کمان برای شکار می‌تواند مجاز باشد اما نه با کمان ضعیف، زیرا ممکن است کشتار غیرانسانی تلقی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار