در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بیش از ۱۱۰ امتیاز ویژه در قانون جهش تولید دانش بنیانی‌ها

مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: پس از سه سال تلاش با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان بیش از ۱۱۰ امتیاز برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

عبدالرضا مجد الدین گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال، پس از سه سال تلاش معاونت علمی به همراه مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مصوب و ابلاغ شد.

به گفته مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی در این قانون بیش از ۱۱۰ امتیاز از جمله در حوزه‌های واردات، مالیات، بیمه و به کار گیری سربازان امریه‌ای گنجانده شده است تا انگیزه‌ای برای شرکت‌های فن آور شود تا وارد عرصه دانش بنیان‌ها شوند و یا در گروه خانه‌های خلاق قرار گیرند.

مجدالدین گفت: خانه‌های خلاق نیز همانند شرکت‌های دانش بنیان از امتیازات دانش بنیانی‌ها برخوردار هستند و می‌توانند در زمینه هنر، فیلم سازی، سینما و بازی‌های رایانه ای فعالیت کنند.

به گفته این مقام مسئول یکی دیگر از حمایت‌ها افزودن سطح ۳ دانش بنیانی برای شرکت‌هایی با حداقل پیچیدگی فن آوری است.

او گفت: تا کنون شرکت‌های دانش بنیانی بر اساس میزان خلاقیت و نوع فناوری خود در دو سطح یک و دو قرار می گرفتند و هر کدام از حمایت‌های ویژه خود برخوردار بودند. اکنون با افزودن سطح ۳ دانش بنیانی شرکت‌هایی با فناوری ساده‌تر نیز جزء دانش بنیان‌ها قرار می‌گیرند و می‌توانند از امتیازات ویژه خود استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار