مهارت هایی که شما را از آسیب سوارکاری نجات می دهد

تسلط بر مهارت هایی مانند محاسبه زمان پرش اسب، شما را از آسیب های سوارکاری در امان نگاه می دارد.

افراد نظرات متفاوتی درباره چالش برانگیزترین و سخت‌ترین رشته سوارکاری دارند. احتمالا بسیاری استدلال خواهند کرد که درساژ به دلیل نیاز به تسلط بالا بر قدرت و توانایی فیزیکی پیچیده‌ترین رشته است. افرادی که در این رشته فعالیت می کنند برای اجرای موفقیت آمیز نه تنها به مهارت‌های فیزیکی نیاز دارند، بلکه باید از ویژگی ذهنی مناسب نیز برخوردار باشند. اسب سوار نیز باید قدرت ذهنی خوبی داشته باشد زیرا باید بیاموزد که چگونه در طول مسابقات مقاومت فیزیکی و تعادل خود را حفظ کند. 

آنچه کار با اسب‌ها را در این رشته دشوار می‌کند این است که وزن سوار در قسمت عقبی اسب  متمرکز می شود. که اگرچه آن‌ها توانایی حمل وزن بیشتری را در قسمت عقب خود دارند، اما انجام این کار برای آن‌ها طبیعی نیست. 

 اسب‌ها عادت دارند وزن را در اندام پیشین خود حفظ کنند، این کار به آن‌ها احساس تعادل و ثبات بیشتری می‌دهد. آن‌ها باید بیاموزند چگونه فشار را مهار کرده و احساس راحتی کنند که برای بسیاری از اسب‌ها از نظر ذهنی چالش برانگیز است. ممکن است چندین سال طول بکشد تا حیوان شما از نظر جسمی و روحی برای این نوع ورزش آماده شود.

سوارکاری

خطرات رشته‌های اسب سواری چیست؟

اسب دوانی خطرناک‌ترین ورزش در رشته سوارکاری است، بنابراین  سوارکاران باید به اندازه کافی حرفه‌ای باشند. برای رقبای آماتور، این رشته توصیه نمی‌شود. 

مسابقات در این رشته، با وجود احتمال خطر بالا، در میان خانواده‌های سلطنتی و ثروتمند نیز بسیار محبوب است. رویدادها در این رشته  ترکیبی از درساژ، کراس کانتری، و پرش نمایشی است که تماشاگران از آن سیر نمی‌شوند!

اگرچه این رویداد برای بسیاری سرگرم کننده است، اما برای اسب و سوار خطر آفرین است. هر گونه اشتباه محاسباتی می‌تواند باعث پایان زندگی سوارکار و اسب شود.

محاسبه دقیق زمان پرش و پرش واقعی اسب برای شرکت کنندگان حیاتی است. از بین سه رویداد، بخش برون کانتری پرخطرترین مرحله رقابت در نظر گرفته می‌شود. اسب‌ها باید در یک مسیر از پیش تعیین شده در یک زمان محدود از موانع مختلف بپرند. این موانع شامل دیوارها، پله‌ها، پرش به داخل و خارج از دریاچه‌ها، سرسره‌های عمودی، میز‌ها و تقریبا هر مانعی است که می‌توانید تصور کنید.

اسب‌ها با خطرات زیادی از جمله آسیب سر و مغز، آسیب نخاعی، رگ به رگ شدن و در نهایت مرگ مواجه هستند. آگاهی از این مخاطرات ورزش را خطرناک‌تر می‌کند و باید با نهایت تمرکز و احتیاط انجام شود.

اسب سواری

آیا ورزش سوارکاری گران است؟

اگر اسب دارید، می‌دانید که سوارکاری چقدر می‌تواند گران باشد. با توجه به هزینه‌های سفر شرکت در این رویدادها، آموزش، صورت‌حساب‌های دامپزشکی، احتمالا هر سال باید بیش از ۲۰۰ هزار دلار هزینه کنید. نگهداری از این حیوانات و آموزش صحیح آن‌ها می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. اگر اسب ندارید و برای ورود به ورزش‌های سوارکاری به خرید آن فکر می‌کنید، هزینه‌ها می‌تواند حتی بیشتر باشد! همچنین اگر قبلا هرگز اسب سواری نکرده‌اید، باید انتظار قیمت‌هایی در حدود ۴۵ تا ۸۰ دلار برای هر کلاس را داشته باشید. صرف نظر از اینکه تجربه لازم در مورد اسب‌ها را دارید یا تازه کار هستید، این ورزش‌ها مطمئنا کیف پول هر سواکاری را خالی خواهد کرد. 

با این حال می‌توانید با آموزش اسب خود و نگهداری آن در مرتعی با علف‌های خوب، به طور  قابل توجهی هزینه‌ها را کاهش دهید. در بسیاری از ورزش‌های سوارکاری، فرصت‌هایی برای کسب پول وجود دارد که هزینه‌ها را جبران می‌کند؛ بنابراین، اگر فکر می‌کنید که ورزش سوارکاری برای شما مناسب است، قبل از پریدن از روی زین، حتما تحقیق کنید و تمرینات مناسب را داشته باشید!


بیشتر بخوانید 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
یعنی باید خیلی شکم سیر باشی که بری دنبال سوارکاری.....
آخرین اخبار