۶۶ محیط‌بان از محیط زیست اردبیل محافظت می‌کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در استان ۶۶ محیط‌بان ۱۷۴ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت و ۲۸۲ هزار هکتار مناطق شکار ممنوع را حفاظت می‌کنند.

حسن قاسم‌پور با اشاره به اینکه تا کنون ۱۴۷محیط‌بان در عرصه حفاظت از محیط زیست و طبیعت در کشور به شهادت رسیده‌اند، گفت: در استان اردبیل ۶۶ محیط‌بان ۱۷۴ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت و ۲۸۲ هزار هکتار مناطق شکار ممنوع را حفاظت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در دیدار با امام جمعه اردبیل گفت: مناطق تحت مدیریت ۱۰ درصد عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان را شامل می‌شود و با توجه به تنوع زیستی گیاهی و جانوری و ارزش حفاظتی بالای این مناطق، سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان قائم مقام دولت تمام مساحت مناطق تحت مدیریت را رصد و پایش و اعمال حاکمیت می‌کند.

قاسم پور به مدیریت و کنترل قطع درختان، بوته‌کنی، تخریب، تصرف، آتش‌سوزی، شکار و صید از سوی محیط‌بانان اشاره کرد و گفت: در سایر نقاط شکار ممنوع، شعاع هفت کیلومتری نقاط مرزی و چند نقطه دیگر نیز در پی ارتقای ارزش حفاظتی در حد مناطق تحت مدیریت هستیم.

او می‌گوید: در حوزه محیط زیست انسانی، در بحث کارخانه‌ها و واحد‌های خدماتی محیط زیست خود را به عنوان همراه و همگام با توسعه و سرمایه‌گذاری در استان می‌داند و در دوره مدیریت جدید محیط زیست با قوت به رونق اشتغال با حفظ اصول توسعه پایدار کمک خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه پیش‌تر محیط زیست را با عنوان محیط ایست در برابر رونق تولید عنوان می‌کردند گفت: به هیچ وجه آن روش را قبول نداریم و در حال حاضر مجوز‌ها با سرعت به صورت قانونی صادر می‌شود و البته در مرحله بهره‌برداری نیز کارشناسان فعالیت‌های مختلف را رصد کرده و با ایجاد هرگونه آلودگی احتمالی برخورد می‌کنند.

قاسم‌پور گفت: در حوزه فرهنگ‌سازی، پژوهش و تنویر افکار عمومی نیز تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید، طلبه‌ها و سایر اقشار با افزایش مسئولیت اجتماعی حفاظت از محیط زیست از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار