‏طالبان اهانت سخن‌گوی حزب مودی به پیامبر اکرم را محکوم کرد

طالبان از دولت هند خواست تا جلوی اهانت به پیامبر را در هند بگیرد.

‏طالبان اظهارات توهین‌آمیز سخن‌گوی حزب نرندرا مودی، به پیامبر اسلام را محکوم کرده و از حکومت هند خواسته است تا جلو این اظهارات را بگیرد.

این حزب پس با واکنش‌های گسترده، عضویت سخن‌گوی خود را به علت اظهاراتش تعلیق کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در توئیتی نگاشته: «از حکومت هند می‌خواهیم که به چنین اشخاص متعصب اجازه ندهد که به دین مبارک اسلام توهین کرده احساسات مسلمانان را برانگیزاند.»

اظهارات نوپور شرما، سخن‌گوی حزب بهاراتیا جاناتا پارتی هند، حزب نرندرا مودی، نخست‌وزیر هند در جریان یک مناظره تلویزیونی در مورد پیامبر اسلام موجب خشم و نارضایتی مسلمانان نه تنها در هند شد، بلکه واکنش تند شمار زیاد کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج را بر انگیخت.

در همین حال سازمان همکاری اسلامی در واکنش به این اظهارات با نشر بیانیه‌ای این مقام هندی را محکوم کرده و گفته است که اظهارات او مایه تشدید نفرت و بدرفتاری علیه اسلام و مسلمانان در هند می‌شود.

حکومت کویت هم در پی این گفته‌ها و تقاضای گسترده در شبکه‌های اجتماعی برای تحریم کالاهای هندی در کشورهای عرب حاشیه خلیج، سفیر هند مقیم آن کشور را احضار کرد. پاکستان و ایران نیز نسبت به اظهارات این مقام هندی واکنش نشان داده‌اند.

هم‌چنان چندین کشور اسلامی دیگر با احضار سفیران هند خواهانم معذرت‌خواهی علنی حکومت هند از مردم جهان به‌ویژه مسلمانان شدند.

با گسترش اعتراض‌های مردمی به توهین دو عضو حزب حاکم هند علیه پیامبر اسلام (ص)، این حزب با نشر بیانیه‌ای یکی از این دو نفر را اخراج و عضویت دیگری را تا انجام تحقیقات بیش‌تر تعلیق کرد.

برچسب ها: طالبان ، هند ، پیامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار