همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران؛

شیخ زکزاکی: انقلاب ایران الهام بخش بسیاری از مردم جهان است

شیخ زکزاکی در دیدار با گروهی از دانشجویان نیجریه‌ای گفت اینکه انقلاب اسلامی ایران در جای جای جهان تاثیرگذار بوده، واقعیتی انکارناپذیر است.

خمینی آفریقا، عنوانی که به واسطه تاسی اش از امام خمینی (ره) در زمینه فعالیت‌های انقلابی و تبلیغ دین به او داده اند. دبیر کل نهضت اسلامی نیجریه می‌گوید انقلاب اسلامی ایران الهام بخش بسیاری از مردم جهان است که به دنبال برقراری عدالت واقعی هستند. وی معتقد است باوجود گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی ایران، این میراث امام خمینی همچنان زنده است.

گروهی از دانشجویان نیجریه‌ای همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، در دیدار با شیخ ابراهیم زکزاکی، امام را رهبری واقعی نامیدند که مقابل ظلم و بی عدالتی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان ایستاد. آن‌ها تاکید کردند امام خمینی اکنون به الگویی برای جوانان در سراسر جهان تبدیل شده است.

شیخ زکزاکی در این نشست همچنین تاکید کرد اینکه انقلاب اسلامی ایران در جای جای جهان تاثیرگذار بوده، واقعیتی انکار ناپذیر است.

کارشناسان با اشاره به نقش برجسته جوانان در همراهی امام خمینی و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران، آن را انقلابی بی نظیر می‌دانند.

شیخ زکزاکی در مسیر فعالیت‌های دینی و انقلابی خود همواره با محدودیت، بازداشت و حملات روبرو بوده است. سه فرزند زکزاکی در حمله نیرو‌های نظامی نیجریه به راهپیمایی روز قدس در سال۱۳۹۳ به شهادت رسیدند. وی در حمله سال ۱۳۹۴ نیرو‌های ارتش نیجریه به حسینه‌ای در شهر زاریا بازداشت، زندانی و بار‌ها محاکمه شد. از آن زمان حامیان زکزاکی و آزادیخواهان در نقاط مختلف جهان در واکنش به بازداشت وی، اعتراض‌هایی را برگزار کردند، سرانجام زکزاکی و همسرش پس از شش سال بازداشت خانگی و زندان سال گذشته از تمام موارد اتهامی تبرئه و آزاد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا نامور
۱۱:۳۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
این شیخ اگر یک ماه در ایران زندگی کند حتما نظرش تغییر خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
درود
آخرین اخبار