سامانه جامع تصادفات در قزوین راه اندازی می‌شود

معاون استاندار قزوین گفت: برای جمع آوری آمار و اطلاعات و پالایش و کاهش تصادفات در نقاط پرحادثه، سامانه جامع تصادفات راه اندازی می‌شود.

مهدی رجحانی معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: برای ایجاد این سامانه باید تفاهم‌نامه‌ای بین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس و شهرداری و با مدیریت دفتر فنی استانداری و با مشارکت دستگاه‌هایی، چون پزشکی قانونی تنظیم شود و پیاده سازی اطلاعات در بخش برون شهری بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در بخش درون شهری بر عهده شهرداری باشد.

او گفت: ایجاد سامانه جامع تصادفات اقدام ارزشمندی است که می‌تواند مبنای تصمیم گیری و اقدامات مهم و موثری در این زمینه شود.

رجحانی در ادامه درباره طرح جمع آوری ایستگاه‌های عوارضی شماره ۲، ۳و ۱ آزادراه‌های قزوین_زنجان و قزوین_کرج نیز گفت: در طرح تهیه شده از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تمام تمهیدات از جمله دسترسی یگان‌های امدادی و مسائل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اندیشیده شده و برای جمع آوری آن تمام دکه‌ها و مغازه‌های مجاور این ایستگاه‌ها باید جمع آوری شوند.

او ادامه داد: در حوزه مدیریت ترافیک اولویت اول و مهم حفظ جان هموطنان است و هرگونه تصمیمی در این خصوص باید با توجه به همین اولویت بوده و در آن دغدغه دستگاه‌های مربوط نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین همچنین با تاکید بر اصلاح نقاط حادثه خیز افزود:در سفر اخیر دولت به استان قزوین اعتباراتی برای کاهش این نقاط تصویب شد که قرار است امسال و سال آینده مبالغی از آن تخصیص یابد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.