صدور پروانه ساختمان غیرحضوری می شود

شهردار اصفهان گفت: صدور پروانه ساختمان تا ۲ هفته دیگر غیرحضوری می‌شود.

علی قاسم زاده گفت: در حال حاضر مردم بیش از ۳۰۰ خدمت را از شهرداری دریافت می‌کنند که گاهی در ارائه آن با مشکلات و معضلاتی روبه‌رو هستند.

او با تأکید بر اینکه در دوره جدید مدیریت شهری بر ارتقای کیفیت زندگی در محله‌های کم‌برخوردار تمرکز کرده‌ایم، اظهار کرد: اولویت‌بندی محله‌ها به ترتیب هر سال انجام شده است و امسال نیز حدود ۳۰ محله کم برخوردار را در اولویت قرار دادیم تا خدمات به صورت عادلانه توزیع شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پیش‌نیاز مشارکت این است که مردم شهرداری را خوب بشناسند، گفت: سامانه شفافیت به تازگی فعال شده است، در این راستا شهروندان با فرایندها، خدمات شهرداری، قراردادها، پیمانکاران، گردش مالی و صورتحساب‌ها و بودجه شهرداری و هر آنچه که علاقه‌مند به دانستن آن هستند و حق آن‌ها است، آگاهی پیدا می‌کنند تا بتوانند شهرداری را در زمینه‌های مختلف یاری دهند.

 شهروندان می‌توانند از طریق اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان و سامانه‌های آن به ویژه سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷، از فعالیت‌های آینده، خدمات و برنامه‌های سطح شهر مطلع شوند.

او با تأکید بر اینکه شهرداری اصفهان اولین دستگاهی است که امکان نظارت عمومی را فراهم کرده است، گفت: مردم می‌توانند با ورود به سامانه سوت‌زنی و شماره تلفن ۳۸۹۰ در صورت مشاهده تخلف، سریع موارد را اطلاع دهند و در صورتی که پاسخی دریافت نکردند، موارد را به دستگاه‌های نظارتی عالی‌تر انعکاس دهند، زیرا همیشه نظارت همگانی اعتماد ایجاد می‌کند.

قاسم‌زاده می گوید: بخشی از دغدغه اصلی مردم دریافت پروانه ساختمانی است که تا ۲ هفته آینده سامانه جدید معرفی می‌شود و شهروندان می‌توانند غیرحضوری پروانه دریافت کنند و سفره واسطه‌گری و چانه‌زنی جمع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.