رئیس شورای اسلامی شهر یزد:

نظام ساخت و ساز در یزد دچار اشکال است

سیفی گفت: حدود ۷۰ درصد ساختمان‌های یزد بدون پروانه ساخته می‌شود.

عزیزالله سیفی گفت: گرچه یزد در شرایط خاصی قرار دارد و بخشی از ساخت و ساز‌ها از کنترل شهرداری و نظام مهندسی خارج است، اما در این حوزه باید تعامل بهتر و بیشتری بین شهرداری و نظام مهندسی برای کنترل و نظارت بر ساخت و ساز‌ها شکل گیرد. 

او می گوید: امروز ما شاهد این هستیم که برخی افراد سودجو و املاکی‌های غیرمجاز اقدام به تفکیک زمین‌های محصور شده می‌کنند و در مواردی یک قطعه زمین را ابتدا به افراد غیربومی و غیرآگاه واگذار می‌کنند تا بتوانند مابقی قطعات را واگذار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در این زمین‌ها ساخت و ساز‌های مختلفی به صورت غیرقانونی انجام می‌شود و نتیجه آن ایجاد ساختمان‌های ناایمن خواهد بود.

به گفته او، نظام ساخت و ساز حاکم در یزد دچار اشکال است و به نظر تنها ۳۰ درصد از افراد به هنگام ساخت و ساز به شهرداری و سازمان نظام مهندسی برای انجام مراحل قانونی ساخت و ساز مراجعه می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت:  ساخت و ساز‌های یزد بدون پروانه نهایتاً در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ جریمه می‌شوند یا حکم تخریب می‌گیرند.

او می گوید: همین درصدی هم که برای ساخت و ساز قانونی به شهرداری یا نظام مهندسی مراجعه می‌کنند در صرف زمان و صدور پروانه با مشکلات متعددی روبرو هستند که در نهایت شهروندان را به سمت ساخت و ساز غیر مجاز هدایت می‌کند.

سیفی گفت: در این زمینه نیاز است نظام مهندسی و شهرداری و سایر ارگان‌های نظارتی و امنیتی با برگزاری جلسات متعدد، مشکل را ریشه یابی و با تعامل با یکدیگر زمینه صدور پروانه ساخت و ساز‌های قانونی را فراهم کنند تا شاهد اتفاقات خوبی در زمینه ساخت و ساز‌ها باشیم و مردم در امر ساخت و ساز مسیر قانونی را به راحت‌ترین شکل طی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
مسیر طولانی و بسیار خسته کننده
ایرادهای بی مورد و خودخواهانه
بی توجهی به در خواست مالکین
هزینه های سنگین و بی نتیجه برای نوسازی و بهسازی شهری
گران بودن هزینه ساخت وساز
تبعیض در برخورد بامتخلفین مخصوصا نورچشمی ها وسفارشها
و....
موجب ساخت وساز بدون پروانه شده