فنلاند: تحریم روسیه صادرات ۷۰ شرکت ما را تضعیف می‌کند

وزارت امور خارجه فنلاند از تاثیر منفی تحریم روسیه بر صادرات ۷۰ شرکت مواد شیمیایی خود خبر داد.

وزارت خارجه فنلاند در بیانیه‌ای اعلام کرد که  بر اساس گزارش سایت گمرک این کشور، بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه حدود ۷۰ شرکت فنلاندی را  که به صورت سالانه صادراتی به ارزش حدود ۲۰ میلیون یورو یا بیشتر دارند، تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بر اساس گزارش مجله رسمی اتحادیه اروپا، صادرات کالا‌ها و فناوری‌هایی که می‌تواند برای تقویت دفاع و امنیت فدراسیون روسیه مورد استفاده قرار گیرد، ممنوع است. به عنوان مثال، تامین ۸۰ نوع مواد شیمیایی به روسیه غیرممکن خواهد بود، زیرا به گفته اتحادیه اروپا، می‌توان از آن‌ها برای ساخت سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد.

از سویی دیگر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو وی در صفحه توئیتر خود نوشت: با سنا مارین، نخست وزیر فنلاند در واشنگتن درباره چشم انداز پیوستن فنلاند به ناتو گفتگو کردم.

او نوشت: «دیدار با نخست وزیر فنلاند، شریک نزدیک خود در واشنگتن بسیار خوب بود. ما درباره نیاز به رسیدگی به نگرانی‌های ترکیه و پیشبرد درخواست عضویت فنلاند و سوئد در ناتو گفتگو کردیم.»

چندی پیش، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در نشست خبری با دبیرکل ناتو گفت: تحریم‌هایی که بر روسیه وضع کردیم، سنگین بوده و هیچ کشوری سابقه چنین [تحریم هایی] را نداشته است. بایدن از ابتدای تجاوز روسیه به شکلی روشن رفتار کرد و به شکلی مستقیم با پوتین در ارتباط هست.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در خصوص درخواست عضویت سوئد و فنلاند در پیمان ناتو نیز اعلام کرد درخواست فنلاند و سوئد هنوز در دست بررسی است و واشنگتن از پیوستن آن‌ها به ناتو حمایت می‌کند. آمریکا حضور خود را در بخش شرقی ائتلاف با پیش‌بینی هرگونه محاسبات اشتباه روسیه تقویت کرده‌ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار