باید دولت را کمک کرد تا بر مشکلات اقتصادی کشور پیروز شود

امام جمعه کرمان گفت: وحدت و همدلی در خط رهبری، برای کشور قدرت تولید می کند، باید دولت خدمتگزار را کمک کرد تا بر مشکلات اقتصادی کشور پیروز شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۱۳ خرداد) با بیان اینکه هر چه روحیه تقوامحوری را در زندگی پررنگ کنیم از توقف گاه‌های قیامت راحت‌تر عبور می‌کنیم، گفت: ایمان درجات متفاوتی دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه هر چه انسان بیشتر مراقبت و مواظبت کند و خود را بیشتر در منظر و مرآی خداوند بداند، درجات بالاتری از ایمان به خداوند دارد، گفت: باید مراقب باشیم ایمان ما در درجه‌ای متوقف نشود بلکه هر روز بر ایمان ما اضافه شود لذا دستورات دینی ما را به همین امر رهنمون می‌کند.

او نشستن با اهل هوی و هوس را باعث به فراموشی سپردن ایمان دانست و گفت: اگر ایمان نباشد، خیری از عمل صالح نیست و همه کار‌های خیر در دایره وسیع ایمان است، اما عمل صالح مبتنی بر ایمان است و هر چه ایمان قوی‌تر باشد آفات عمل از بین می‌برد.

امام جمعه کرمان مواردی، چون ریا، تظاهر، خودبینی و منت گذاری را از آفات عمل برشمرد که با این آفات، عمل، عمل صالح نخواهد بود.

او در خطبه دوم نمازجمعه با تبریک دهه کرامت و ولادت باسعادت امام رضاعلیه السلام از حضور گسترده توده‌های مردم به ویژه مردم شهر کرمان در پویش سلام فرمانده که پیامی مخلصانه برای حضرت حجت اجرا شد؛ قدردانی کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به روز محیط زیست با تأکید بر لزوم حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی به دلیل ارزش حیاتی آن نه فقط برای امروز که برای نسل‌های آینده؛ در ادامه با بزرگداشت هفته حج؛ حج را عبادتی بزرگ دانست.

او با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل و قیام ۱۵ خرداد؛ آغاز زعامت رهبری عظیم الشأن انقلاب را تبریک گفت و اظهار کرد: زندگی امام راحل دارای مراحلی است از جمله کودکی ایشان که دوران بسیار برجسته‌ای در عین یتیمی ایشان است.

امام جمعه کرمان گفت: امام (ره) تحت تریبیت مادری شجاع و باصلابت تربیت شد و برادر امام که از علما بودند، در تربیت ایشان نقش دارد و مرحله جوانی و ورود به حوزه که فراز و نشیب‌های فراوانی دارد؛ آغازی بزرگ در زندگی امام و تاریخ جهان اسلام است، زیرا شخصیتی در حوزه تربیت شد که امید آینده زنده کردن دین است.

او با بیان اینکه دوران بعدی، دوران به ثمر رسیدن درس و بحث و تحقیق و تحصیل امام است که از ایشان مُدرسی برجسته، مجتهدی آگاه و فیلسوفی به نام تحویل جامعه داده و امام از اساتید برجسته قم است؛ گفت: بخش دیگری از زندگی امام دوران مبارزه امام است که به خوبی آغاز می‌شود و تا پایان با شجاعت و صلابت می‌ایستد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دوران بعدی زندگی امام، دوران پیروزی انقلاب است که ایشان یک دهه پای آن می‌ایستد و همه ارکان حاکمیت اسلام را با توجه به کتاب و سنت و با مراقبت و مواظبت بی نظیری اجرایی و عملیاتی می‌کند؛ تصریح کرد: امام در این دوران، سختی‌ها و توطئه‌های فراوان می‌بیند و از همه سختی‌ها عبور و همه توطئه‌ها را با کمک مردم سلحشور خنثی می‌کند.

او با بیان این مطلب که امام در دنیا دوستان و ارادتمندان فداکار فراوان و هم دشمنان قسم خورده‌ای دارد که سد راه امام می‌شوند؛ گفت: این هر دو بخش قابل توجه و تحلیل جدی است. امام جمعه کرمان سپس با توضیح پیرامون مکتب امام راحل اظهار کرد: این مکتب مشخصات و مختصاتی دارد و برگرفته از دستورات الهی است و توکل به خدا در آن موج می‌زد.

او شجاعت، شهامت همراه با عقلانیت در حد اعلا، دفاع از مظلوم، آبادانی کشور، دفاع از اخلاق و معنویت و... را از شاخص‌های مکتب امام برشمرد و گفت: امام همزمان با دو جبهه استبداد داخلی و مبارزه با انحراف و فتنه می‌جنگید و در عین حال از استکبارستیزی و استعمارستیزی غفلت نکرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: امام با فتنه های داخلی و انحرافاتی که اتفاق می افتد و استبدادی که در آغاز مبارزه با آن مواجه و سالها با آن درگیر بود می جنگید و در عین حال با استکبار جهانی نیز درگیر است.

او گفت: در طول دوران مبارزاتی کشور، کسانی مبارزه کردند اما در جبهه داخلی جنگیدند و از جبهه خارجی غفلت کردند و یا بالعکس که این هر دو نتوانستند پیروز میدان بشوند اما مکتب امام مکتبی است که با همه اشکالات و ایرادهایی که در راه مبارزه می بیند مقابله می کند و می جنگد و می تواند انقلابی شکوهمند را رهبری کند؛ انقلابی که بعد از معصومین بی نظیر است و نمونه ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان سپس با بیان اینکه بعد از امام راحل، رهبریِ عزیزی در جایگاه امام جامعه قرار می گیرد که همان خط و روش و منش امام را با قدرت و قاطعیت ادامه می دهد؛ گفت: گرچه زمان امام و رهبری با هم تفاوت هایی دارد و یکی از آنها عبارت است از آرایش صحنه های جبهه مخالف انقلاب در داخل و خارج انقلاب که آرایش متفاوتی نسبت به زمان امام به خود گرفته است و با ساز و کار جدیدی به نبرد با انقلاب و مردم و اسلام آمده است.

او تفاوت دیگر را در نوع جنگیدن دانست و با بیان اینکه در زمان امام جنگ سخت و مواجهه رودر رو با دشمن و امروز جنگ نرم پیچیده ترکیبی وجود دارد؛ بیان کرد: علیرغم همه تفاوت هایی که بخشی از آن زاییده زمان و بخشی رنگ عوض کردن دشمنی ها است اما رهبر عظیم الشأن انقلاب، با صلابت و قاطعیت هر چه تمام تر این مسیر را پیش برد و امروز در ایران اسلامی شاهد به ثمر نشستن قدرت های ایمان در جامعه هستیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه روزی کشور ما جرأت نمی کرد در مقابل خارجی ها حرف بزند اما امروز در حالیکه نفتکش ما را ظالمانه و غیرقانونی توقیف می کنند، کشور ما توانسته دو نفتکش همان کشور را با ظرفیت سه برابر آنچه از ما گرفتند با رعایت قانون در اختیار بگیرد؛ گفت: این قدرت نظام است و باید به رهبری عظیم الشأن و ملت شایسته و فداکار و نیروهای قدرتمند در صحنه و دفاع از ارزش ها تبریک گفت.

او در پایان یادآور شد: وحدت، انسجام، همراهی و همدلی در خط رهبری، هر روز برای کشور قدرت تولید می کند و باید دولت خدمتگزار را کمک کرد تا بر مشکلات اقتصادی کشور پیروز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.