بنیاد مطالعات جنگ:

داعش قصد ضربه‌زدن به همسایگان افغانستان را دارد

بنیاد مطالعات جنگ می‌گوید که داعش می‌خواهد توانایی‌اش را برای حملات بین‌المللی نشان دهد.

بنیاد مطالعات جنگ با نشر مطلبی گفته است که داعش برای تضعیف طالبان و‌ نشان‌دادن توانایی‌اش برای حملات بین‌المللی، تمایل بیشتری برای حمله به همسایه‌های افغانستان دارد.

بنیاد مطالعات جنگ، این مطلب را روز چهارشنبه، ۱۱ جوزا(خرداد)، در مورد افغانستان نشر کرده است.

این بنیاد در مطلبش نوشته است که داعش به‌عنوان بخشی از کارزار خود برای تضعیف و از بین بردن طالبان، به‌طور فزاینده‌ای کشورهای همسایه را هدف قرار می‌دهد.

بر بنیاد این مطلب، داعش در ماه‌های اخیر حملاتی را بر تاجیکستان، ازبکستان و پاکستان انجام داده است که برخی از آن‌ها بخشی از کمپین جهانی حملات داعش به‌نام «انتقام دو شیخ» است.

در ادامه این مطلب آمده است: «حملات در تاجیکستان و ازبکستان نشان‌دهنده افزایش تمایل داعش – شاخه خراسان برای ضربه‌زدن به همسایه‌گان افغانستان است.»

این بنیاد گفته است که قدرت فزاینده داعش – شاخه خراسان در شمال افغانستان تهدید فزاینده برای کشورهای همسایه است، در حالی که طالبان همچنان تهدید داعش را کم‌اهمیت جلوه می‌دهند.

به گفته بنیاد مطالعات جنگ، داعش در شمال افغانستان تلاش دارد تا واحدهای طالبان ازبک‌تبار را تشویق کند به آنان بپیوندند. درگیری‌های چند ماه قبل بین طالبان ازبک‌ و طالبان پشتون خلایی را به وجود آورده است که ممکن است داعش از آن استفاده کند‌.

این در حالی است که طالبان همواره حضور داعش در افغانستان را دست‌کم گرفته و گفته‌اند که این گروه دیگر‌ تهدیدی برای آنان نیست و از خاک افغانستان نیز برای حمله به هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار