بر مبنای افق ۱۴۲۰؛

دانشگاه فرهنگیان آمادگی همکاری برای جذب ۲ هزار دانشجو و تربیت معلم را دارد

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: بر مبنای افق ۱۴۲۰، برای جذب ۲ هزار دانشجو و تربیت معلم همکاری می کنیم.

عبدالرضا فتاحی در نشست کمیته استانی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به ایجاد اشتغال پایدار در استان به عنوان یک اولویت مطرح می‌شود.

سهمیه پذیرش دانشجومعلم برای دانشگاه استان چهارمحال و بختیاری، در سال تحصیلی آینده ۹۰۰ نفر تعیین شده است.

لازم است شرایط زیرساختی و منابع کافی برای جذب این تعداد دانشجو در استان فراهم شود.

هم‌اکنون فعالیت آموزشی و تربیتی این دانشگاه در ۲ پردیس و یک مرکز تابعه پیگیری می‌شود که با تعریف ماموریت‌های جدید برای دانشگاه فرهنگیان، چالش‌های مختلفی در بحث فضای آموزشی و ساختار اداری دانشگاه استانی دیده می‌شود.

مهیا کردن شرایط لازم برای پذیرش دانشجویان جدید و ادامه فعالیت دانشجویان مشغول به تحصیل ضروری است.

انتظار می‌رود با توجه به دستور وزارت آموزش و پرورش برای تسریع در رفع کمبود‌های دانشگاه فرهنگیان، این موضوع در استان نیز مدنظر قرار گیرد.

فضا‌های آموزشی در اختیار این دانشگاه در استان چهارمحال و بختیاری فرسوده است؛ علاوه بر ضرورت بازسازی و بهسازی این اماکن، لازم است مشکل تملک زمین برای احداث مجتمع پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان در منطقه رحمتیه هر چه زودتر رفع شود.

وسعت زمین در نظر گرفته شده برای احداث مجتمع پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان حدود ۳۲ هکتار است؛ با وجود آماده شدن طرح توجیهی و مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، تملک این زمین به دلیل برخی مسائل در حال حاضر راکد مانده است.

دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت‌گرا است و مسئولیت اصلی این دانشگاه تربیت، تامین و توانمندسازی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش است که باید برای ارتقا این دانشگاه با عنایت به نظر مقام معظم رهبری در این باره، اهتمام جدی در پیش گرفته شود.


بیشتر بخوانید


نخستین نشست کمیته استانی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار و با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان استانی در پردیس بحرالعلوم شهرکرد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار