وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد؛

افزایش آموزش‌های مهارت محور در دروس دانشگاهی وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای توسعه اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها مباحث مربوط به کارآفرینی و آموزش‌های مهارت محور در دروس و سرفصل‌های آموزشی افزایش می‌یابد.

آقای زلفی گل پس از پایان اجلاس سه روزه روسای دانشگاه‌ها در تبریز گفت: دانشگاه‌ها باید در مقطع کارشناسی برنامه‌های آموزشی، محتوایی و مفاهیم محور داشته باشند و در حوزه‌ مهارت‌محوری نیز باید بسته‌ آموزشی در مقطع کارشناسی تدوین شود.

وی با تاکید بر افزایش تعداد دانشجویان فعال در حوزه کارآفرینی گفت: در این زمینه و برای تبدیل ایده به محصول نیاز به شتاب دهنده‌ها داریم.

 برای افراد صاحب ایده برای تبدیل ایده‌ خود به محصول در نظام ملی نوآوری واحد‌هایی در نظر گرفته شده است تا افراد بدانند برای کارآفرینی چه مسیری را باید طی کنند.

 برای نیل به اهداف کارآفرینی در کشور باید سند نظام نوآور داشته باشیم و ما دنبال وصل حلقه‌هایی از جمله مراکز رشد و نوآوری، شتاب دهنده‌ها، هسته‌های رشد و مراکز دانش بنیان به یکدیگر هستیم.

وی با اشاره به بیکاری به عنوان مشکل اول و اساسی کشور گفت: باید مطابق تخصص دانشجویان شغل آفرینی کنیم و همه ارکان اداری و اقتصادی کشور تلاش کنند افراد در رشته‌های تخصصی خود شغل متناسب پیدا کنند.

نظام ایده‌ها و نیاز‌ها را تحت عنوان نان طراحی و رونمایی کرده‌ایم و به منظور افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت دانش، دوره‌های سه ماهه‌ای را برای اساتید در زمینه‌ فلسفه تعلیم و تربیت، تعامل با دانشجو، روش اندازه گیری آموخته‌های دانشجو، منش و رفتار استادی و پاسخگو بودن استاد را برای اساتید برگزار می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مزیت‌های اجرای قانون جهش تولید برای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این قانون، صنایع هزینه‌ مالیات خود را در دانشگاه‌ها صرف کنند و در مقابل از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

وی با اشاره به جایگاه علوم انسانی در مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارائه‌ راه حل برای اداره بهتر جامعه گفت: نخبه‌ترین دانش آموزان را در دنیا به سمت علوم انسانی سوق می‌دهند چراکه قرار است آینده و سرنوشت اداره‌ جامعه خود را به این نسل بسپارند در کشور ما نیز ضروری است در دوره‌ دبیرستان گرایش و هدایت دانش آموزان مستعد به سمت رشته‌های علوم انسانی سوق داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار