معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز پژوهش‌سراهای کشور ‌پیش‌بینی شده است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت و توسعه پژوهش‌سراها دارای اهمیت است و ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز پژوهش‌سراهای کشور پیش‌بینی شده است.

  مهدی کاظمی  در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: وجود پژوهش‌سراها باعث می‌شود روحیه پژوهش محوری و خلاقیت و نوآوری در ‌آموزان شکوفا شود.

وی بر توسعه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر آمایش سرزمینی با رویکرد آینده‌پژوهانه و مشارکت صاحبان سرمایه، دستگاه‌ها و صنایع در مدارس متوسطه را از مهمترین سیاست‌های این معاونت عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرایی‌سازی سند تحول یک ضرورت است، گفت: براساس فصل هشتم این سند که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و از سوی عالی ترین مقام دستگاه اجرایی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، همه دستگاه، سازمان ها و نهادها مکلف به همکاری در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند.
وی یکپارچگی را مهمترین پیش نیاز اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این سند باید به صورت یکپارچه در کشور اجرا شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عنوان سال یعنی «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» تصریح کرد: اگر با نگاه تربیت نسل به این موضوع بنگریم، قطعا آموزش و پرورش زیرساخت اصلی را فراهم می‌کند. ضمن اینکه در مدارس متوسطه نظری و هنرستان‌ها زمینه تحقق تولید و اشتغال فراهم می شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان دوره اول و دوم نظری بر تقویت روحیه کارآفرینی و کسب شایستگی‌های حرفه‌ای دانش‌آموزان تاکید می شود.

وی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای مبتنی بر آمایش سرزمینی با رویکرد آینده‌پژوهانه و مشارکت صاحبان سرمایه، دستگاه‌ها و صنایع در مدارس متوسطه را از مهمترین سیاست های این معاونت عنوان کرد و افزود: ایجاد و توسعه هنرستان های در جوار صنعت با همین هدف دنبال می‌شود، ضمن اینکه در این هنرستان‌ها آموزش در محیط واقعی اتفاق می افتند و از طرفی بخشی از نیاز صنایع به نیروی کار از طریق دانش‌آموزان برطرف می شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش معدن، شیلات، صنایع دریانوردی، گردشگری و کشاورزی را از مهمترین مزیت‌های نسبی سیستان و بلوچستان برای اشتغالزایی عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه استاندار سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای به حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارد و باید با این روحیه جهادی و حمایت‌های ویژه برای کاهش اختلاف توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان با میانگین کشوری تلاش کنیم چرا که هم‌اینک سهم سیستان و بلوچستان در این زمینه بسیار پایین است.

وی افزود: در راستای کیفیت بخشی و توسعه عدالت آموزشی از اردیبهشت امسال پویش جهاد علمی ویژه دانش‌آموزان پایه دوزادهم را آغاز کردیم که در این پویش معلمان برتر تهران با همکاری مدرسه ماندگار البرز فیلم تدریس خود را ضبط می‌کنند و این فیلم برای تحقق عدالت و نصیب برابر آموزشی در مدارس شبانه روزی مناطق محروم و جبران کمبود معلم حرفه‌ای و قوی در این مناطق برای آموزش دانش آموزان استفاده می‌شود.

کاظمی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی آینده این طرح در سه پایه تحصیلی و از ابتدای سال تحصیلی در چهار رشته نظری اجرا خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در مسیر توسعه باید به ظرفیت‌های واقعی استان توجه شود، گفت: رتبه‌های برتر و نخبگان علمی که در این استان وجود دارند، بخشی از سرمایه‌های این استان هستند و این بلوغ و نبوغ نسخه‌ای خاص می‌طلبد چرا که با نسخه کشوری نمی توان مشکلات سیستان و بلوچستان را حل کرد.

رحمدل بامری حل مشکل نیروهای خرید خدمات، آمار بالای بازماندگان از تحصیل، کمبود فضای آموزشی، کمبود نیروی انسانی را از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار