درخشش مخترعان نفت و گاز گچساران در مسابقات جهانی

کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران موفق به کسب مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات اروپا در کشور رومانی شدند.

سید سجاد فتاحیان و سجاد خدایاری در کشور رومانی برای اختراع دستگاه نمک گیر‌های برقیِ مورد استفاده در صنعت نفت مدال نقره گرفتند.
 
سید سجاد فتاحیان گفت: دستگاه طراحی شده حاصل ساعت‌ها کوشش و همکاری گروه پنج نفره از متخصصان بومی برای رسیدن به این مقام بوده است.
 
او می گوید: این دستگاه نسل جدیدی از باز طراحی ساختاری و فرآیندی در نمک گیر‌های برقیِ مورد استفاده در صنعت نفت است که مواد مصرفی شیمیایی، انرژی برق و آب شیرین را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و همچنین مراحل جداسازی آب و نمک همراه نفت خام در این طرح با کیفیت و دقت تمام انجام می‌ شود.
 
به گفته سجاد خدایاری، با آزمایش های گوناگون میدانی و فناوری به کار رفته در مدت زمان آزمایش در مرحله اجرا مشخص شد این اختراع کاربردی در صنعت نفت، سود و صرفه اقتصادی چشمگیری با کاهش هزینه در صیانت از تولید را برای شرکت ملی نفت ایران در پی خواهد داشت که به نوبه‌ خود افتخار و دستاورد بزرگی برای شرکت ملی نفت ایران و همچنین شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران محسوب می‌شود.
 
فتاحیان متولد ۱۳۶۵ دارای مدرک مهندسی شیمی و مدرس دوره‌های HSE است و ثبت دو اختراع را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر در واحد بهره برداری پازنان ۲ مشغول به کار است.
 
خدایاری نیز متولد ۱۳۶۶ با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شیمی و مولف ۱۳ کتاب در حوزه فنی و مهندسی با ثبت ۱۶ طرح اختراعی عضو رسمی فدراسیون بین المللی مخترعان جهان است و در حال حاضر در واحد نمک‌زدایی گچساران ۲ اشتغال دارد.
 
فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) یکی از سازمان‌های پیشرو در حوزه نوآوری و اختراع است که در سال ۱۹۶۸ با هدف ایجاد بستر مناسب بین‌المللی برای حمایت از مخترعان تأسیس شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.