روسیه: آمریکا به دنبال فرصتی برای هدف قرار دادن اهداف ما در منطقه کالینینگراد است

مقامات روسی بار دیگر به آمریکا درباره هدف قرار دادن مواضع روسیه در منطقه کالینگراد از سوی واشنگتن هشدار دادند.

«کنستانتین گاوریلوف»، رئیس هیئت روسی که برای انجام مذاکراتی درباره امنیت نظامی و کنترل تسلیحات به وین سفر کرده، گفت: واشنگتن به دنبال فرصتی برای هدف قرار دادن برخی اهداف در منطقه کالینینگراد روسیه است.

او اعلام کرد که هرگونه تلاش آمریکا برای استقرار سامانه‌های موشکی در جزیره برنهلم دانمارک با احتمال حمله به اهدافی در منطقه کالینینگراد منجر به تشدید غیرقابل قبول درگیری بین دو کشور خواهد شد.  

این دیپلمات بار دیگر تاکید کرد که در ۲۴ مه، در چارچوب مانور نظامی Defender Europe ۲۰۲۲، استقرار سامانه توپخانه‌ای M۱۴۲ HIMARS آمریکا با برد ۵۰۰ کیلومتر و هدف بالقوه حمله به اهداف در منطقه کالینینگراد انجام شد.

وی در نشست همکاری امنیتی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: ما قاطعانه به آمریکا و ماهواره‌های آن هشدار می‌دهیم که هرگونه اقدامی از این دست به عنوان حمله نظامی به کشور ما تلقی می‌شود و به ناچار منجر به تشدید غیرقابل قبول درگیری خواهد شد.

در این مجمع، نماینده روسیه همچنین در مورد وضعیت اوکراین با اشاره به ارزیابی منفی روسیه از یازدهمین بسته کمک نظامی آمریکا به اوکراین، گفت: این کمک‌ها خطر رویارویی مستقیم بین روسیه و آمریکا را افزایش می‌دهد.

به گفته وی، مقامات اوکراینی قصد دارند از جزیره مار سبقت بگیرند و استفاده از تسلیحات دوربرد آمریکایی در چارچوب عملیات جدید هم  منتفی نیست. اما بدانند هر گونه تلاش برای سوار شدن به این جزیره از سوی روسیه به شدت رهگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار