مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی:

یک هزار زائر از آذربایجان غربی عازم سرزمین وحی می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: هشت کاروان در قالب یک هزار و ۱۰ نفر زائر از این استان امسال عازم سرزمین وحی می‌شوند.

«شاهین مطیع حق شناس» گفت: در سال ۱۳۹۹، «۱۹» کاروان با ظرفیت ۲ هزار و ۷۴۵ نفر برای اعزام به حج آماده شده بود که با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی عربستان این تعداد به هشت کاروان با ظرفیت یک هزار و ۱۰ نفر برای تشرف در سال جاری تقلیل یافت.

او می گوید: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته اعزام حجاج این استان به مکه مکرمه در روز‌های هشتم و نهم تیرماه سال جاری خواهد بود.

حق شناس گفت:همچنین طول مدت سفر زائران ۲۸ روز بوده و در مورخه چهارم و پنجم مردادماه سال جاری نیز به میهن باز خواهند گشت.

مدیرکل حج وزیارت آذربایجان غربی گفت: همچنین با توجه به اعمال محدودیت‌های کشور عربستان سعودی فقط افراد زیر ۶۵ سال اجازه تشرف به سرزمین وحی را دارند.

او می گوید:همچنین زائرانی مورد تایید عربستان سعودی هستند که واکسن‌های آسترازینکا، سینوفارم و فایزر زده باشند که این واکسن‌ها در سبد واکسن کشور موجود است.

حق‌شناس گفت: با توجه به شرایط کرونایی سهمیه استان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است چنانکه در سال‌های گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار نفر عازم حج می‌شدند که این بار محدودیت‌های اعمال شده از سوی عربستان و شرایط کرونایی سهمیه ما را به یک هزار نفر کاهش داده است.

او خدمات ۲۴ ساعته برای حمل و نقل زائران به حرم، اختصاص و آماده کردن درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای مراجعه زائران در صورت بیماری را از جمله خدمات در نظر گرفته شده برای حجاج عنوان کرد.

حق‌شناس می گوید:همچنین با توجه به مشکلات موجود در گرفتن قربانی و ذبح آن، پول قربانی‌ها در ایران گرفته شده و مدیران کاروان‌ها با توجه به وکالتی که از زائران دارند در کشتارگاه‌های موجود گوسفندان را ذبح می‌کنند.

او گفت: دوره آموزشی جهت آشنایی زائران با برخی ضروریاتی که در هنگام زیارت و حضور در سرزمین وحی باید رعایت کنند، برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.