۳۰۰ کیلووات، حد مجاز مصرف ماهیانه برق

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین الگوی مصرف برق ماهیانه را ۳۰۰ کیلووات عنوان کرد .

خواجه وند، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: الگوی مصرف مشخص شده است و در ایام گرم سال از خرداد تا شهریور، میانگین مصرف ماهیانه ۳۰۰ کیلووات ساعت الگوی مصرف است و تمامی مشترکینی که این الگو را رعایت کنند به هیچ وجه تغییری در تعرفه برق آن‌ها ایجاد نمی‌شود و اگر ماهیانه ۵۰ کیلووات صرفه جویی کنند، ۵ برابر میانگین تعرفه‌ها برای این مشترکان پاداش در نظر گرفته شده و مشمول قبوض رایگان می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشترکان می‌توانند از طریق نرم افزار برق من، در جریان میزان مصرف برق شان قرار گیرند، افزود: در حال حاضر قبوض برق به صورت یک ماهه صادر می‌شود و اگر مشترکانی کاهش مصرف داشته باشند، هزینه برق آن‌ها رایگان شده و به صورت پیامکی به آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

سال گذشته ۲۸ درصد از مشترکان استان قزوین، الگوی مصرف را رعایت نمی‌کردند که در حال حاضر این میزان به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است و مشترکان پرمصرف از ۱.۵ تا ۱۰ برابر قیمت خرید برق از نیروگاه ها، باید تعرفه برق مصرفی را پرداخت کنند.

 مشترکان خانگی با کاهش بار سرمایشی و همچنین استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برق مثل اتو در ساعات غیر پیک مصرف، می‌توانند مصرف برق شان را کاهش داده و از تخفیف‌های ویژه استفاده کنند.

 پیک مصرف برق از ساعت ۱۱ تا ۱۷ عصر است و بیش از ۲۱ هزار مگاوات برق مصرفی استان در این ساعات، به دستگاه‌های سرمایشی و روشنایی اختصاص دارد و از مشترکان می‌خواهیم با مدیریت مصرف، از خاموشی‌های گسترده جلوگیری کنند.

 ۱۹ درصد مشترک خانگی در استان قزوین داریم و اگر مشترکان خانگی و ادارات در مصرف برق برای سرمایش و روشنایی توجه نکنند، با قطعی برق روبه رو خواهیم شد.

 در بخش کشاورزی استان ۱۳۰ کیلووات برق مصرف می‌شود که اگر کشاورزان و یا صنعتگران، در میزان برق مصرفی صرفه جویی کنند، مشمول تخفیف‌های ویژه می‌شوند.

 ۴۶ درصد از مصرف انرژی استان در بخش صنعت و ۲۱ درصد هم در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و از کشاورزان و صاحبان صنایع انتظار داریم با شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری کنند تا با مدیریت بار مصرفی در ایام گرم سال، از خاموشی‌های گسترده جلوگیری کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: ۳۰۷.۵ ریال هزینه تأمین و خرید هر کیلووات برق از نیروگاه هاست و از مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند بابت هر کیلوبایت فقط ۱۰۰ تومان دریافت می‌شود که کسری بودجه وزارت نیرو برای خرید برق، با پرداخت یارانه مستقیم از سوی دولت، جبران می‌شود.

 ۹۹ درصد تعمیرات نیروگاهی استان در اردیبهشت ماه به پایان رسید تا در اوج پیک مصرف برق با مشکل تأمین برق هم در استان قزوین و هم در کشور روبه رو نشویم.

 ادارات در زمان کار باید ۳۰ درصد و در غیر ساعت اداری باید ۶۰ درصد مصرف برقشان کاهش پیدا کند و اگر رعایت نکنند، علاوه بر پرداخت چندین برابری هزینه برق، ممکن است برق مصرفی آن اداره یا نهاد، قطع شود.

 ۷ هزار مشترک تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اگر تا ۵۰ درصد الگوی مصرف را رعایت کنند مشمول برق رایگان می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با بیان اینکه این استان در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر استعداد بسیار بالایی دارد، گفت: استان قزوین یکی از دو کریدور باد کشور است و با نصب توربین‌های بادی می‌توان انرژی برق مورد نیاز کشور را تأمین کرد.

 ۳ هزار هکتار زمین بلامعارض برای نصب پنل‌های خورشیدی در نظر گرفته شده است و استان قزوین می‌تواند ۷۰۰ مگاوات از ۴ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر کشور را تأمین کند.

 ۱۱ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف اداری و تجاری نصب شده و پیش بینی می‌کنیم ۶۷ هزار کنتور نصب کنیم.

 استان قزوین یکی از استان‌هایی بود که سال گذشته بیشترین میزان کشفیات مزرعه‌های رمز ارز را به ثبت رساند و امسال هم ۸ مزرعه رمز ارز و دستگاه‌های ماینر کشف شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین، ۴ هزارو ۹۰۰ مشترک صنایع سنگین استان به با مراجعه به بورس انرژی می‌توانند برق مورد نیازشان را خریداری کنند تا بتوانند صرفه جویی اقتصادی را رقم بزنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
شما که اجازه ورود جنس مرغوب خارجی نمی‌دهید و اکثر اجناس داخلی برقی از لحاظ مصرف رده های پایینی دارند و پرمصرف هستند پس این چه سیاستی این که مردم باید تاوان بدهند تاوان چه چیزی را بدهند!؟