مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی:

مسئولیت پذیری در امور، یکی از درس‌های مکتب امام خمینی (ره) است

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: از مکتب امام می‌شود درس‌های زیادی گرفت و یکی از آن‌ها مسئولیت پذیری در امور است.

ماموستا عبدالسلام کریمی عصر امروز در جلسه شورای اداری گلستان گفت: یکی از مهمترین ماموریت‌های ما جهاد تبیین است و باید ابعاد شناخته شده و شناخته نشده افکار و اندیشه‌های امام راحل را به نسل جدید معرفی کنیم.

او گفت: برخی از مسئولان، مسئولیت را با مالکیت اشتباه گرفته اند، این مسئولیت را مردم به ما داده اند و باید در این زمینه حساس باشیم و فقط به خدمت به آن‌ها فکر کنیم.

او با قدردانی از استاندار گلستان به دلیل انتصاب چهار فرماندار از بین اهل سنت گفت: هر چه تعداد مدیران از اهل سنت، بیشتر باشد دهان دشمنان نیز از گفتن حرف‌های تفرقه افکنانه بسته‌تر خواهد ماند.

آیت الله شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این جلسه گفت: سطحی نگری یکی از آفت‌ها و آسیب‌های برخی از تفکرات در جهان اسلام است و باید به فرموده قرآن کریم، عقل گرا باشیم.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم با بیان اینکه اتحاد و همبستگی ریشه در اندیشه‌های امام دارد، گفت: استان ما به سبب اینکه در زمینه وحدت زبانزد است همواره مورد توجه دشمنان است.

استاندار گفت: هر چه از عمر جمهوری‌اسلامی می‌گذرد دشمنی دشمنان بیشتر می‌شود پس ما باید هوشیارتر باشیم.

استاندار گلستان به اهمیت احیای خلیج گرگان هم اشاره کرد و گفت: نیاز به کمک بیشتری داریم تا عملیات نجات انجام شود، اما تاکنون سنگ اندازی‌های زیادی شده است و کار همچنان به کندی پیش می‌رود.

منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه به مورد توجه قرار گرفتن خرده فرهنگ‌ها به عنوان اجزای فرهنگ اسلامی اشاره کرد و گفت: باید نگران رخنه‌ها باشیم تا این فرهنگ اسلامی آسیب نبیند.

او همچنین تاثیر استفاده از دیپلماسی فرهنگی در رابطه با کشور‌های همسایه به ویژه ترکمنستان را بیشتر از دیپلماسی سیاسی دانست.

آخوند خوجملی مشاور استاندار در امور اهل سنت هم گفت: وحدت در آموزه‌های امام راحل از اصول اندیشه‌های اوست و استقلال مدارس و حوزه‌های اهل سنت در استان گلستان را قابل تحسین است.
منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.