تخلیه فوری منازل اطراف گود حصارک به دستور فرماندار کرج

فرماندار ویژه شهرستان کرج با صدور اخطار نهایی برای تخلیه واحد‌های مجتمع مجاور گود حصارک کرج گفت: شهرداری کرج و فروشگاه زنجیره‌ای رفاه ۲ هفته فرصت دارند تا مسکن جدید را پیش بینی کنند.

آقای قاسم پور گفت: حفظ جان شهروندان کرج برای ما در اولویت است و اجازه نمی‌دهیم، تعلل در اجرای قانون موجب تکرار حوادثی مشابه پلاسکو و متروپل شود و لذا این جلسه آخرین جلسه پیگیری و تعیین تکلیف وضعیت ساختمان مجاور گود کرج خواهد بود.


او می گوید: با توجه به دستور استاندار در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت این مجتمع مسکونی ۷۲ واحدی بحران خیز در چارچوب قانون وظایف مالک و شهرداری مشخص شده و با دادستان و رئیس کل دادگستری نیز هماهنگی قانونی صورت گرفته تا حرجی بر عدم اجرای قانون وجود نداشته باشد.

او گفت: آیا حتماً لازم است که پرونده‌ای در دستگاه قضایی باز شود؟ چرا که تصمیمات این طرح فوریتی، هیچ خروجی تا به امروز نداشته و مجبور به تعیین روز شمار برای تعیین تکلیف ساختمان گود حصارک کرج هستیم.

فرمانده ویژه شهرستان کرج گفت‌: سال گذشته شهرداری کرج لایحه ۳ و نیم میلیاردتومانی را در شورا مصوب کرد و مقرر شد طبق آخرین گزارش سازمان نظام مهندسی این ساختمان باید هر چه سریع‌تر تخلیه شود.

قاسم پور گفت: در تعیین تکلیف ساختمان مجاور گود حصارک وظیفه قانونی داریم و تصمیمات مهمی در این رابطه اتخاذ خواهد شد.

معاون استاندار در حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب، شهردار کرج و مدیرعامل فروشگاه زنجیره‌ای رفاه مصوب کرد که با احساب ۷۲ واحد هر واحد ۱۵۰ میلیون تومان جهت اجاره و رهن مجتمع مسکونی جدید از سوی فروشگاه زنجیره‌ای رفاه صورت بگیرد.

او می گوید: با توجه به اینکه باید مسکن درخور شان شهروندان این مجتمع تهیه و تدارک دیده شود وعلاوه بر این ۵ میلیون تومان نیز بصورت بلاعوض برای هزینه جابجایی به ساکنان این بافت اختصاص پیدا می‌کند.

آقای قاسم پور گفت: شهرداری کرج موظف است ظرف ۲ هفته با همکاری مجموعه فروشگاه زنجیره‌ای رفاه مسکن جدید را تامین کند و به موازات آن اطلاع رسانی لازم جهت تخلیه فوری صورت بگیرد.

به گفته او این یک دستور است و ساکنان دیگر مختار به حضور در این بافت رو به تخریب 

شهرداری مبلغ ۵۰ میلیون و شرکت رفاه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان جهت تامین خانه‌های جدید اختصاص خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.